F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: F-51D Mustang i 1/72 raketerna klara.

Inlägg av easy_company »

magnusf skrev:Som alternativ kan man kanske tänka sig en liten tur till Wentzels eller Clas Ohlson under morgondagen för införskaffande av borr? Själv har jag blivit mer och mer för att se till att det jag ska limma har en enkel och entydig fixering - åstadkommes i allmänhet enklast med borr...

Snyggt målade raketer!

Trevlig kväll!

Magnus
Tackar Magnus! Ja du har rätt, jag lugnar mig tills i morgon med att sätta dit dom. Risken är ju stor att jag förstör dekalerna så jag får åka till Wentzells och lätta på lädret. Och trevlig kväll till dig med!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Henrik, varför öppnar du inte upp de hål som du behöver innifrån vingen innan du limmar ihop allt? Det bör ju rimligtvis vara enklare. Ser i alla fall bra ut.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Urban! Har du hört talas om begreppet efterklokhet :-) ? Jag tillhör de där som ägnar mina byggkvällar åt att ständigt borra upp oborrade hål och annat efterfix...

Hälsningar

Magnus
easy_company

Inlägg av easy_company »

Urban Gardini skrev:Henrik, varför öppnar du inte upp de hål som du behöver innifrån vingen innan du limmar ihop allt? Det bör ju rimligtvis vara enklare. Ser i alla fall bra ut.
Ja du Urban vad ska jag skylla på, jag har ett fruktansvärt tjockt pannben ;) Men jag tar med mig ditt tips till nästa flygprojekt, just i detta projekt så har jag jobbat ganska avigt från början med färdig propeller som jag fick maska och en del (27A) som jag glömde bort att limma dit men som limmades dit senare utan problem men ändå.... Men det viktigaste av allt är att hela det här bygget har varit riktigt skoj men jag kan tänka mig att många har höjt sina ögonbryn :shock: men det bjuder jag på :D
/Henrik Persson
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Hehe, det kan lätt bli så att det går för fort. Men även om det går för långsamt som när jag bygger kan man glömma hål i rätt tid. Men vi kan väl säga att det är mer sport att bygga utan hål... ;)
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
easy_company

Inlägg av easy_company »

magnusf skrev:Urban! Har du hört talas om begreppet efterklokhet :-) ? Jag tillhör de där som ägnar mina byggkvällar åt att ständigt borra upp oborrade hål och annat efterfix...

Hälsningar

Magnus
Du är inte ensam i den klubben Magnus, jag finns här för dig ;)
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Tillägg: För att nämna så ni som följt mitt bygge här så fick ju jag även flytta på fästena till de två bomberna med för dessa kom ju upp i landningsstället..... Men det är ju sådant som (inte) händer.... Nu vet jag varför min far säger till mig: "Vet du varför du har sådana stora lårmuskler? Det är för att det du inte har fått i huvudet har du fått i låren"..... Mohaa! :lol:
/Henrik Persson
easy_company

Re: F-51D Mustang i 1/72 raketerna på plats.

Inlägg av easy_company »

Jag ägnade gårdagen åt att limma dit raketerna så nu är dom på plats.
Bild
Även två dekaler sattes på plats på övre halvan.
Bild
Det var riktigt fina och bra dekaler från Airfix som följde med i lådan! De sitter som ett smäck!
Bild
/Henrik Persson
easy_company

Re: F-51D Mustang i 1/72 nu med post-it lappar!

Inlägg av easy_company »

Nu ska det svarta partiet på överdelen färgas och jag har maskat med post-it lappar och Tamiyas maskeringstejp, jag har också bättrat lite på undersidan runt raketerna men foto på det kommer senare när bygget är klart.
Bild
/Henrik Persson
Joakim Hultman

Re: F-51D Mustang i 1/72 nu med post-it lappar!

Inlägg av Joakim Hultman »

För närvarande är den ganska lik denna:
Bild
Skriv svar