Missouri BB-63 1/200 klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson

Re: Då har BB63 anlänt....

Inlägg av Robin Nilsson »

Heja Henrik,
friskt humör
det är det som
susen gör !
Heja, Heja, Heja !
/ Robin
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

Jag vet att det börjar bli tjatigt men fy tusan vad snyggt det blir! Keep it up! För varje del du limmar dit är det en mindre :)
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Mästarberöm =)

Inlägg av Lars Befring »

Jag lägger ju upp länkar till ditt bygge på hyperscale och ship-modeler och fick följande kommentar:
Nothing short of amazing!

Henrik's skill and patience are monumental- I urge you all to click that link and see what can be done with all that tiny pe- cheers!

/chukw
för den som inte vet vem Chuck Wojtkiewicz är så kan jag rekommendera hans bloggar på bla AeroScale
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Mäktigt!
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack mina herrar! Era ord värmer enormt i mitt bygghjärta!
Lars jag måste säga att jag bugar all ödmjukast åt hans kommentar! kul verkligen!

Jaha, då är alla 40 st 40mm Boforskanoner klara för lack. Det blev en del borrande och fixande. När jag kommit ganska långt så insåg jag att Pontos gjort fel i sin ritning. Det blev till att göra om 10 st där jag monterat tryckslangarna fel på. Men men nu är jag i hamn med dem allihop! :-)

Enligt Pontos så ska tryckslangarna sitta vertikalt (del 766).
Bild

Fast ser man hur dom är dragna på riktiga pjäser så vill jag nog få dem att ligga horisontellt.
Bild

Så jag monterade dessa horisontellt och limmade siktet direkt på fästet. Ser nästan lika bra ut som på riktigt.
Bild

Då drar i ett streck över 40mm boforsarna och återgår till "oändlikons" igen!:-)
Bild
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Fantastiskt bygge och oerhört inspirerande! Minst lika imponerande som din byggskicklighet, är din bygghastighet och att du dessutom ger oss alla något att titta på så gott som dagligen. Någon gång gång ska jag också bygga ett skepp fast än det verkar så svårt och klurigt.

Mvh
/Fredrik
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Gahhh! Nu är det dags för Henke att öppna en stor kall!!
Jag måste nämligen fira att jag bockat och limmat ihop 48 små jäkla pyttemonster som höll på knäcka mig! haha.
Nåväl, nu vet jag hur man bockar en Oerlikon kan jag säga, på ackord, fast utan betalning! :-)
Jag fick ett rekordbästa på 33 minuter och 33 sekunder på 3 st kanoner i gång samtidigt, ibland blev det sämre om jag tappade fotoets på golvet t.ex. Detta med i princip bara 1 arm.

Så här ser de små pyttekanonerna tillsammans
Bild

Så här ser högerarmen ut för den delen.
Bild
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

ta två... eller sju!

det är du fan i mig värd!!!!!

/lars, som efter det här inte har något att skylla på när det gäller obyggda modeller.
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
TuveB

Inlägg av TuveB »

Henrik R skrev: Så här ser högerarmen ut för den delen.
Bild
OJ! Vad har du hittat på för att få se ut sådär?! :shock:

Och jag tycker det är jobbigt med ett avslutet muskelfäste i armen, men det där.....

Jäkla fint jobb på din "båt"!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack killar! Nä, den gick visst av i en trafikolycka. Visste inte att den var av , trodde jag hade stukat den. Docktorn försäkrade mig att den var av, han behövde inte en röntgen för att se att den var trasig.
Skriv svar