Hej på er igen!
Nu var det länge sedan jag lade upp något. Ni som har följt mina byggen har märkt att jag följer ett distinkt mönster, nämligen:
1. Bygg intensivt i flera veckor
2. Bygg ingenting alls i 3-4 månader
3. Efter pausen börja bygga på en helt annan modell än innan avbrottet
Nåja, ingen idé att bryta ett "fungerande koncept"
Jag sprang på Peter Holst här om dagen och vi började så klart prata modeller, och - mer specifikt - Churchills. Blev så inspirerad efter det samtalet att jag började titta på mitt gamla bygge igen, och nu är modellen tillbaka på byggbordet (hur länge frågar ni? Ingen aning! Se punkt 1-3 ovan

).
Men nu kör vi!
Initialt hade jag tänkt att bygga en fullt detaljerad interiör, men inser att bygget aldrig blir färdigt om jag håller på så här. Fokuspunkten skall vara växellådan, där lägger jag energin.
Därmed har jag bestämt mig att använda Castoff's interiör som jag köpte för ca 15 år sedan och inte göra en massa extradetaljer. Jag fick iofs scratchbygga några delar eftersom Castoff's inte passade i AFV Club's skrov (Castoff's interiör är gjord för Tamiya's Churchill, dimensionerna skiljer sig från AFV Club's).
Nu har jag limmat ihop de resindelar som jag tycker kommer att synas genom luckorna. Resingjutningarna är helt ok, men jag kommer att byta ut radion mor en från Bronco eftersom den resindelen har sett bättre dagar.
Nåja, då blir det lite bilder. Delarna i skrovet är endast torrpassade så klart. Nästa steg - målning av interiören!