F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: F-51D Mustang i 1/72 bomberna klara.

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:
easy_company skrev:
Andre B. skrev:Man kan ägna ett helt liv åt att enbart bygga P-51D Mustanger. Det finns så många varianter! *s*
Positivt att Airfix förstått det där och gett ut fyra olika dekalalternativ till den modellen. Sen kan man kanske beklaga att man inte behöll det svenska dekalalternativet. Men å andra sidan har vi fått Robert Bergwalls's fina dekalark istället. :)

http://www.airfix.com/uk-en/shop/aircra ... -1-72.html

Har du sett någon av flmerna om the Tuskagee Airmen - Uppdrag Berlin eller Redtails?

//André
Nej dom filmerna har jag missat och jag visste heller inte om den här Mustangen du länkade till, ja det finns tydligen en uppsjö med Mustanger ute på marknaden :D
/Henrik Persson
Jo, det finns några stycken... *s*
Just den rödsjärtade Mustangen du har flögs av The Tuskagee Airmen, de första svarta piloterna som flög för USAAF vilket filmerna handlar om. Särskilt Uppdrag Berlin är bra. Finns på YouTube om du har svårt att finna den...
/André
Ska kolla upp den på You Tube!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
easy_company

Re: F-51D Mustang i 1/72 nu maskerad.

Inlägg av easy_company »

Nu snart ska Mustangen få mer gul färg på sig, jag har maskerat så det är bara att köra igång! Jag blev för en gång skull nöjd med fotona :D
Bild
Bild
/Henrik Persson
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Nu är det ju på upploppet Henke! ser kalas ut!
easy_company

Re: F-51D Mustang i 1/72 nu i mer gult!

Inlägg av easy_company »

Då har Mustangen fått en liten omgång gul färg på sig och jag kanske hinner få Mustangen färdig innan månadsmötet på tisdag om jag ligger i :D Jag blandade även den här gången vallejos penselfärg med vallejos airfärg för att få den tjockare och mer täckande. Nu ska det avmaskas! :D
Bild
Bild
/Henrik Persson
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Stackarn är ju nästan helt täckt av maskeringstejp! :D Ska bli spännande att se hur den ser ut undertill.
easy_company

Inlägg av easy_company »

Tack för din uppmuntrande kommentar! Ja nog ska du få se undersidan med inom sin tid, hur går det med dina projekt Joakim? Länge sedan det var en uppdatering nu från din sida.
/Henrik Persson
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Well, Pjotr och hans kamrater har det mer eller mindre stått still för. Austin Kegresse har jag börjat detaljera, och chassiet visade sig ha helt fel proportioner så det har jag sågat itu. Å andra sidan har jag kommit väldigt långt med ett sidoprojekt i form av en Char B1 bis. :)
easy_company

Inlägg av easy_company »

Då har jag avmaskat Mustangen och nu är det bara resten kvar :D
Undersidan bara för dig Joakim :D
Bild
Jag blev mycket nöjd med de gula partierna som jag nyss gjorde på vingspetsarna :D
Bild
Bild
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Henrik R skrev:Nu är det ju på upploppet Henke! ser kalas ut!
Tackar så mycket Henrik, japp nu är det nära målsnöret och så här nära har det aldrig varit tidigare ;)
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Joakim Hultman skrev:Well, Pjotr och hans kamrater har det mer eller mindre stått still för. Austin Kegresse har jag börjat detaljera, och chassiet visade sig ha helt fel proportioner så det har jag sågat itu. Å andra sidan har jag kommit väldigt långt med ett sidoprojekt i form av en Char B1 bis. :)
Låter ju kanoners herr ordförande :D
/Henrik Persson
Skriv svar