Niklas skrev:Kul att du fick hjälp med dekalerna Janne, för vi är många som vill se denna färdig!
Ser riktigt jäkla bra ut än så länge, och jag tror knappast det kommer bli sämre! Sen är det ju såklart helrätt av dig att göra en F4-kärra...

Tack Niklas
Jamen självklart...det var där jag var och motade spetsnassar under fimbulvintern 1994......
Minns när jag ryckte in.....vagt bakis efter att ha blivit firad innan man åkte upp, sovvagn upp och hämtad med LFGS på Östersundsstation, det var 4 meters snövallar utanför och 27 minusgrader!
Jag blev släppt utanför vakten och de sa att jag skulle följa "blåbärspilarna", bara att alla hade vält och blivit översnöade....så jag irrade omkring på plattan först innan jag lommade nedåt vad som skulle kunna vara ett kansli.....
Minus 27 var det varmaste vi hade innan mars! Fältvaneveckan hade vi minus 35 och STORM.... förläggningen hade vi smällt upp precis vid Storsjöns strand....ett tält blåste bort!
Ingen kunde elda...så kaminerna slocknade hela tiden :/
Vi var 78 som ryckte in på 1.NSKY 941 och vi var 22 som muckade

... hårda pojkar.
Vi hårddrillades för att vi skulle tydligen vara med på ett PFP övning efter sommaren.....så blev det inte då vi inte hade blivit anmälda av ansvarigt befäl, så vi hade skjutit upp och sprängt allt vad plutonen hade innan sommaren för det var tänkt att vi skulle ha muckat efter övningen men vi fick slita ont hela året och blev bästa NSKY pluton under en givakt övning på F4.
Jag var givetvis med i bästa gruppen som vann vår gruppfälttävlan och jag målade en skida som vi satte upp på väggen på logementet.