MPMs He 177 1:48. Insnöad och inspärrad! Sid 11.
Re: MPMs He 177 1:48. Basplatta färdig. Kärran på plats! Sid
Då fattas bara några figurer, ett fordon och en hund till det där. Redigt snyggt!
Du borde göra transportlådor som kan snäppas ihop på höjden, som ett lass pannkakor.
Du borde göra transportlådor som kan snäppas ihop på höjden, som ett lass pannkakor.
Stellan Schroeder Englund
-
Jag var inne på den tanken just idag. Stod och fingrade på några byggsatser med fordon, figurer och utrustning, men avstod. Just nu måste jag renovera fönster.
Det fina är att kringutrustning, figurer osv, kan läggas till och ändras allt eftersom. Så det blir nog några figurer. Det lockar faktiskt.
Uffe
Det fina är att kringutrustning, figurer osv, kan läggas till och ändras allt eftersom. Så det blir nog några figurer. Det lockar faktiskt.
Uffe
Alltid kul att se dem som jobbar utanför sina komfortzoner och gör det bra. Inte det lättaste kammomönstret att ge sig på heller.
Snyggt jobbat, Ulf!
Ja, låt det hela vila en stund och sedan kan du lägga till lite figurer och fordon senare.
Snyggt jobbat, Ulf!
Ja, låt det hela vila en stund och sedan kan du lägga till lite figurer och fordon senare.

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
-
Tack Sven.
Jo, figurer och fordon lockar som sagt. Precis en sån Citroen som jag fingrade på igår syns på en av de bilder som varit inspirationskälla till detta bygge.
Jo, figurer och fordon lockar som sagt. Precis en sån Citroen som jag fingrade på igår syns på en av de bilder som varit inspirationskälla till detta bygge.
-
Imponerande, Ulf! Mycket snyggt bygge, jag gillar det.
Jag antar att du använt blanklack innan dekalerna kom på men vad använder du för mattlack?
Jag antar att du använt blanklack innan dekalerna kom på men vad använder du för mattlack?
-
Tack Erik.
Jag använder Oceanlacks och matta och blanka lack. Jag använder inte mattlacken ren, utan blandar ut den med varierande mängder blanklack och försöker att inte ha samma blänk-matthet över hela modellen.
Egentligen hade jag tänkt göra större skillnader mellan blankt och matt över modellen, men jag fick inte till det. Det blir en del av nästa projekt.
Uffe
Jag använder Oceanlacks och matta och blanka lack. Jag använder inte mattlacken ren, utan blandar ut den med varierande mängder blanklack och försöker att inte ha samma blänk-matthet över hela modellen.
Egentligen hade jag tänkt göra större skillnader mellan blankt och matt över modellen, men jag fick inte till det. Det blir en del av nästa projekt.
Uffe
-
Transportlådan klar.

Tillverkningen av transportlådan började med att jag karvade ur ett frigolitblock till att passa skönheten.

Insnöad! Det var när jag såg henne ligga på plats, som jag fick idén till det här inlägget.

På väg in i häktet. Henschelbomben lossnade under tillpassningsarbetet.

Inspärrad!
På återseende,
Uffe

Tillverkningen av transportlådan började med att jag karvade ur ett frigolitblock till att passa skönheten.

Insnöad! Det var när jag såg henne ligga på plats, som jag fick idén till det här inlägget.

På väg in i häktet. Henschelbomben lossnade under tillpassningsarbetet.

Inspärrad!
På återseende,
Uffe
Re: MPMs He 177 1:48. Insnöad och inspärrad! Sid 11.
Dags att lansera dina lådor som aftermarket.
Stellan Schroeder Englund
-
Eller varför inte komplett med modeller inuti ?
Kanske som en variant på Schrödingers katt ? Det står på lådan att den
innehåller en He 177 men innan man öppnat vet man inte om den är byggd,
obyggd eller byggd och havererad. Så länge man inte öppnar
lådan så kan man fantisera om det fantastiska innehållet,
sen öppnar man .....
/ Robin
Kanske som en variant på Schrödingers katt ? Det står på lådan att den
innehåller en He 177 men innan man öppnat vet man inte om den är byggd,
obyggd eller byggd och havererad. Så länge man inte öppnar
lådan så kan man fantisera om det fantastiska innehållet,
sen öppnar man .....
/ Robin
-
- Kontakt:
Oj. "Imponerande" känns lite klent i sammanhanget.