Nästan klart. Lite grönfärg på detta så...
Japp, och va?! Spotta ut snusen innan du talar pojk!LarsaQ skrev:Jaha det blev en sådan iaf,verkar vara endel att pyssla med eller har fått det galet nu igen.
Larsa
Inte mycket, införskaffade en Accurate Miniatures Dauntless häromveckan och det enda uppenbara (tänker inte börja såga i den kroppen också) är spinner och propeller. Två bekymmer mindre.Mats Averkvist skrev:Det borde kanske kunna vara möjligt att ta delar från en Dauntless?
Hoppsan, ja där ser man...skulle aldrig funderat på att jämföra vackra Kate med fula B 5... Men du har så rättRickard Malmborg skrev:Hejsan,
Det här kan ju vara lite överflödigt nu när det ändå finns en resinmodell av B5 men eftersom ni var inne på temat delar från Dauntless, ville jag bara passa på att säga att rent generellt tror jag att B5 i sig är mer lik en Japansk Kate (Nakajima B5N2) än en Dauntless. Lägg vinge och kropp från en Kate mot en ritning och jag tror ni blir förvånade över likheten. Som utgångspunkt för ett scratchbygge tror jag inte du kan komma mycket närmare. Lite lattjo kan jag tycka
MVH
Rickard
Men snacka så man begriper dåLarsaQ skrev:Jisses, de var år sedan jag spottad ut den Anders, mer bilder då jag gillar det massor. Bara glad över att jag inte hängde på då jag harändå att fixa.Fast sommaren är ung och det ser ut som att jag får endel gjort även i verkstaden denna sommar, så all tid kommer inte att placeras i trädgården. Dock kommer jag att hålla på bilderna ett tag till Hehe
Larsa