Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag lägger ner den sista helikoptern till Räddningen på 08-open och går tillbaks till mitt ägg. Det är väl snart påsk?
Sju månader sedan sist så har man glömt hur man byggde den första motorn och får improvisera från start igen.
Senast redigerad av Björn B den 30 mar 2018, 06:39, redigerad totalt 1 gånger.
Vingarna är nu permanent monterade och motorerna har börjats spackla upp.
Det där med att planera för mycket är ju inte min grej riktigt så det brukar bli mycket gör om, gör rätt i mina byggen. Nu hade jag lyckats norpa stabbarna till något annat utan att tänka på att dom behövdes här. Ett par PZL-23 delar ur skrotlådan fick hoppa in istället.
Jag jobbar vidare lite långsamt på denna i förhoppning att få den klar till open.
Senast redigerad av Björn B den 14 aug 2021, 01:17, redigerad totalt 2 gång.
Tyvärr har jag nog lite tunnelseende när det gäller modellbygge. Jag började på denna och så tog farten slut och den blev liggande. Sedan började jag bygga på min SAAB 205 och behövde delar så jag plockade landningsställ och hjul från den 262'a som jag använde till denna utan att reflektera över att delarna skulle användas här men det löser sig nog till slut ändå.
Mycket galet. Och galant. Ha du gjort någon Me 163 Komet? Varför inte en He 111, där har du ju redan grundformen.... Utmanar din formkänsla med den slanka He 162!