S 31 Spitfire, Airfix 1/48 - Klar, bilder sid 2
-
- Kontakt:
Re: S 31 Spitfire, Airfix 1/48
Det mesta ramlar ihop ganska smärtfritt...

Jaja, det är aldrig för sent för lite problem. Sanna mina ord säger Krösa-Maja!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Kommer bli snyggt, det där!
-
- Kontakt:
Krösa-Maja kan få rätt. Tänkte ha huven öppen, men är inte så road av Airfix lösning att gjuta ihop bakre rutan med den rörliga delen av huven. Brett Green påstår att den lösa huven som egentligen är tänkt för det stängda alternativet får plats ovanpå bakrutan. Jag litar blint på honom och har naturligtvis inte torrpassat detta. Om Brett har fel och jag trots allt skulle tvingas använda den ihopgjutna delen måste ett parti bakom bakrutan skäras bort. Vilket jag som synes inte gjort. Livin' on the edge...magnusf skrev:Jaja, det är aldrig för sent för lite problem. Sanna mina ord säger Krösa-Maja!
Hälsningar
Magnus
Rätt tänkt Björn, vi medelålders behöver något som gör livet (lagom) spännande
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Målat och washat. Bygget går lite långsamt just nu, har nämligen ägnat det mesta av den lilla byggtid som finns så här års för en heltidsarbetande familjefar, husägare och cyklist.

Ser mycket elegant ut!
-
- Kontakt:
Re: S 31 Spitfire, Airfix 1/48 - Klar, bilder sid 2
Krösa-Maja Fridsell fick rätt. Först visade det sig att Xtracrylics PRU Blue minsann inte var exakt likadan i alla mina tre burkar. Så när jag skulle bättringsmåla blev det en helt annan nyans! I och för sig en bättre, men ändå... Så det blev till att måla om rubbet (vilket lyckligtvis inte var så avancerat med tanke på målningsschemat)! Dessutom var beslutet att skippa Airfix ihopgjutna öppna huv visade sig vara mindre smart. Brett Green är inget att lita på. Lyckligtvis hade jag en vacumhuv till Spitfire liggandes, så det hela löste sig till slut. Men lyssna alltid till Krösa-Maja. Minns det, ungdomar.magnusf skrev:Jaja, det är aldrig för sent för lite problem. Sanna mina ord säger Krösa-Maja!
Hälsningar
Magnus

Robert var vänlig nog att förse mig med den nya upplagan av hans dekalark, fantastiskt fint som alltid och med urbra tryck! Något som stör lite när man fotar med blixt är att det turkosa i kronmärkena blir nästan självlysande. Det brukar inte märkas så mycket, men nu blir skillnaden mot den PRU-blå mycket större på bilderna än i verkligheten. Just sayin...

Investerade i ett par Eduard Brassinhjul i resin. Förutom att de hade korrekt antal ekrar, hade de tjusigt däcksmönster, till skillnad från slicksen i lådan.

Lite feta panellinjer för min smak. Funderade på att låta bli dem helt, men det blev lite för mycket Corgi Toys-känsla då. Så det fick bli lite lätt toning i dem.

Tja, det var det. Ett småtrevligt bygge av en riktig klassiker.
Synd att den där Krösa-Magnus skulle få rätt men det löste du ju bra. Det är konstigt (eller inte?) att man inte tröttnar på Spitfire. Riktigt snygg förebild och snyggt bygge också förstås.
/M
/M
-
- Namn: Mats Eriksson
Urtjusigt! Är de röda linjerna på vingarna målade eller dekal?
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels