TARANGUS SK61

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: TARANGUS SK61

Inlägg av Björn Fransson »

Anders: Sagolikt läckert! Snyggaste 61:an jag sett hittills! Ser fram emot att få se den live, det lär bli några sextioettor på Open! Underbar bottenplatta också!

Magnus: När det gäller att slippa maskering vet du väl att du alltid kan lita på mig. :) http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... +61#p71430
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Björn! Jag har uppenbarligen ett tragiskt kort minne :-) ! Dock vidhåller jag att det har varit oproportionerligt många som pinat sig igenom ett Viggen-camo på den här :-)!

M
Björn Fransson
Kontakt:

magnusf skrev:Björn! Jag har uppenbarligen ett tragiskt kort minne :-) ! Dock vidhåller jag att det har varit oproportionerligt många som pinat sig igenom ett Viggen-camo på den här :-)!

M
Håller med dig. Modellbyggare är ett galet släkte. En del maskar till och med dekalerna! ;) Men för att föra tillbaka tråden till dess ägare, Anders har ju vanan inne att maska häftiga kamouflage. Vi minns ju detta magiskt snygga bygge från Open förra året:

Bild
Björn G

Inlägg av Björn G »

Löv the löv-machine! :D

Vill ha....
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Magnus, med färdiga målningsmasker och Mr Paint färger är det inte så mycket självplågeri även om det är pilligt. Ser det som en övning inför ett Viggen bygge som jag planerat. (i några år)

Björn G, :lol:

Björn F, tack för det! Inspirerad av mitt Skoda bygge började jag att tejpa för hand trodde att det skulle bli enkelt jämfört med Skodans kurvade ytor. Men så var det inte.
Tänkte ställa upp med min Skoda på Open men i pansar klassen. Förra året var den med i tema klassen-20 tal. Det blir sista tävlingen med den.

Kul med temaklass men årets SCI-FI är inte riktigt min grej.
Men jag har faktiskt en modell som passar, den köpte jag i Telford för några år sedan.

Bild

Den borde passa in i klassen men det får bli en egen tråd, om jag hinner! Inte så många dagar kvar nu. Informativt men stressande med nedräkningen som visar hur många dagar det är kvar.

Anders E
Björn Fransson
Kontakt:

Såg en sådan på AIM häromåret (tror jag - eller var det i Stockholm?). En riktigt häftig modell! Den ser vi gärna igen! :)
Skriv svar