HMS Zinnia. Färdigställd sid 3.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: HMS Zinnia. Skrovet grundmålat.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Mirages Flowerkorvetter är i grunden bra byggsatser. Fixa några småsaker, lite ets och lite rigg så blir de bra.
Uppdatering kommer snart.
Uffe
Ulf Lundberg

Re: HMS Zinnia. Skrovet grundmålat.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Har faktiskt fått lite gjort på skutan de senaste dagarna.
Ett gäng småprylar har blivit målade och jag har grundvädrat skrovet.

Bild

Bild

Nu väntar limning av en massa smått och sedan riggning. Börjar se slutet på ett segt bygge.
På återseende,
Uffe
MartinN
Namn: Martin Nordström

Re: HMS Zinnia. Skrovet grundvädrat.

Inlägg av MartinN »

Segt eller ej, det ser fint ut i alla fall. Får man önska byggen av dig. Nej, förstås inte men jag nämner ändå att det hade varit roligt att se en sån där svartvit-kamouflerad sak bestående av en massa streck eller något annat härifrån.

/M
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

DEt är klart man får önska byggen av mig, men sannolikheten att önskningen uppfylls är tyvärr minimal. Jag har en lång lista på vad jag vill bygga och det är omfattande byggen alltihop. Först har jag planer på ett gäng scratchbyggen och sen har Trumpeter och Hobbyboss oförskämdheten att inte bara annonsera byggsatser av fartyg jag vill bygga, utan dessutom att faktiskt ge ut byggsatserna. Mycket ofint av dem.

Tack för kul länk. Italienarna var rätt bra på att måla fartyg också. Här är mitt nästa planerade scratchbygge.

Bild

Uffe
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Läckert vädrat, jag gillar rosten skarpt! Tuff liten båt.

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Kalas liten skorv!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Läcker sak denna där. Antar att det är den blåa nyansen B 30 som ska efterliknas. Den var något ljusare än det du åstadkommit, tyvärr. Den gröna vill jag också tro att den var mycket ljusare om inte mitt minne sviker. Men vafaen...kör ändå.
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Knepigt med nyanser. Jag har hittat bilder som stöder din ståndpunkt, men även bilder där jag tycker att jag träffat ganska rätt.
I vilket fall tänker jag inte gå in och ändra nu.
Uffe
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Var det inte i Alisters MacLeans Bok HMS Ulysses där det berättades om hur svårt det var få tag i rätt "Duck egg blue" til kryssaren när den låg på varvet för underhåll och ommålning? Din modell får mig att tänka på ishavskonvojerna under kriget och jag fryser redan!
Imponerande bygge Ulf!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Fattar inte hur jag kan ha missat denna.

Fantastiskt fin modell, Ulf. Kan ingenting om dessa småfartyg/skorv, men den färgkombinationen är verkligen läcker.

Snyggt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar