EE Lightning F.6, Airfix 1/72 - med övervingstankar! - Klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: EE Lightning F.6, Airfix 1/72 - med övervingstankar!

Inlägg av magnusf »

Det ser ut att bli en fin line-up på Open :-) ! Må bäste Lightning vinna!

Nu borde jag ju inte berätta det här (korkat att tipsa konkurrenterna men jag är inte så klurig i alla lägen...) men jag tycker du ska investera i ett par Red Top från Barracuda till din maskin. De är värda pengarna och blir väldigt fina! Ta en uppsättning hjul också när du ändå är igång!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Kanske det, kanske. De ser onekligen lockande ut! Lite märkligt (eller också är det inte alls det) är att på de referensfoton jag har, flyger den här med Firestreakmissiler. Men vi får väl förmoda att det vanliga var Red Top.

En liten uppdatering efter wash. Panellinjerna är i mitt tycke lite för feta på den här. Å andra sidan, låter man bli den, blir det en rejäl Corgi Toys-känsla, så det är lite av en rävsax. Det märktes inte lika mycket på min förra, gröna, men här är de mer framträdande. Och visst, de kanske kunde gjorts lite ljusare, men nu blev det så här. Skulle tro att de mildras en del när dekaler, lack och vädring kommer på plats. Om någon undrar varför nosringen inte är målad, beror det på att jag tänkte lämna den till allra sist. Den ska ju vara duktigt kromglänsande och lack skulle förstås sabba lystern. Risken är att maskeringstejp gör det också, så jag tar det säkra före det osäkra och väntar med den.

Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Och medan Magnus kämpar på med sin dundermaskin och maskar vidare, kör jag med gamla hederliga dekaler. Riktigt fina är de, inte ett silvrande så långt ögat kan nå. Fast just den här gången slipper man stora dekalfilmer, här är det smått för hela slanten.

Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Avslutar de sedan länge nästan-färdiga på löpande band just nu...

Bild

Bild

Sedan sist har inte så mycket revolutionerande inträffat. Nosringen är målad med Vallejos Chrome och sedan är allt vädrat med torrpastell. Mer än det först ser ut, faktiskt.

Bild

Bild

Bild

Bild

Borde förstås investerat i Barracudas missiler. Men se, det gjorde jag inte. Lådans fick duga.

Bild

Och de här övervingstankarna... De är ändå bra läckra! :)

Bild

Ser fram emot en härlig line up på lördag!
Björn G

Re: EE Lightning F.6, Airfix 1/72 - med övervingstankar! - Klar

Inlägg av Björn G »

Jäklarns, vad fin! Brutala rackare, de där lightnings...
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Helskotta vad ball Lightning är i helgrå! 10 av 10 Björn!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Knasigt vad modernt ett gammalt åk ser ut i grått. Snyggt så det förslår.
Stellan Schroeder Englund
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Övervingstankarna gör det där till en verkligt udda fågel. Mycket brittisk logik i hela konstruktionen. Imponerande bygge som jag ser fram emot att se på Open.

/Mikael
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt!
Vi syns på Open imorgon.

Anders E
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Den där var verkligen snygg. Får nog smyga hem en sån där till samlingen. Det börjar bli hög tid nu att bygga en Lightning... *s*
Undrar, dekalerna som du använde var det Airfix egna som kom med modellen? Såg just en förmodar jag grå Lightning sticka iväg rätt upp i luften utanför Immingham 1986 och det var något av det häftigaste jag sett. Och på den tiden så kunde man vara med om ett och annat ute på Nordsjön. Det var nästan så man undrade om antennerna på masten satt kvar efter en del överflygningar...
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar