Fler Hellerlansar 32502/Viggen 50 år (Färdig)
Re: Fler Hellerlansar 32502
Test av Viggens stolar. Så det är bilder med feta svarta linjer på kroppen du ska leta efter.
Ibland går det för fort och då gör man fel. Sedan blir det fel och då kan man göra det man tänkt från början.
Jag hade ju lagt på ett lager matt svart som grund för aluminiumfärgen men det var ju inte det jag planerat från början. Jag skulle ju måla blank svart och maska av dom svarta linjerna först men Viggen stressade och jag glömde.
Ja ja. Jag får väl lägga linjerna sist även fast det blir krångligare att maskera dom då. Men aluminiumfärgen hade blivit knottrig

Bara att polera ner knottrigheten vilket gjorde att grundfärgen kom fram så att jag får börja om men nu återgår jag till ursprungsplanen. Svarta linjer först.
I hastigheten var det väldigt nära att jag glömde att bygga kamerakapslarna på vingspetsarna.
Senast redigerad av Björn B den 25 sep 2017, 01:05, redigerad totalt 1 gånger.
Nu börjar jag känna att det finns ett slut på detta bygge inom räckhåll.
Det börjar närma sig dekaler.
Eller ska kanske landningsställen på först?
Senast redigerad av Björn B den 25 sep 2017, 01:07, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Kontakt:
Re: Fler Hellerlansar 32502/Viggen 50 år (Färdig)
Så då var den klar, eller nästan. Kameran i framkant av rutan är kvar att fixa.
Dekaler från RBD/Moose Republic. Jag blev förvånad över hur pass bra blåfärgen från Gunze matchade dekalerna.
Bygget var ganska roligt fram tills dom etsade luftbromsarna. Då blev det lite frustrerande.
Testkärran till Viggens stolar blev klar lagom till Viggens 50 årsjubileum.
Senast redigerad av Björn B den 25 sep 2017, 01:09, redigerad totalt 2 gång.
-
- Namn: Lars Befring
Re: Fler Hellerlansar 32502/Viggen 50 år (Färdig)
Ruggigt fulsnygg!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72