Whippet och matilda

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Horrocks
Namn: Johannes Linder

Re: Whippet och matilda

Inlägg av Horrocks »

Båda är väldigt snygga. Jag gillar att de inte är övervädrade, speciellt Matildan tycker jag är riktigt fin. Blir sugen att komma igång med den jag har i stashen.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag gillar stilen på dem mycket Björn, Whippeten har du fått fint liv i trots det något enahanda målningsschemat. Caunter är lättare att få att se intressant ut men även Matildan är väldigt fin! Lite besättning kanske :-) ?

Hälsningar

Magnus
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

John Lindbom skrev:Hej!

Jättefina byggen. Skicka in dom till Armoramas månadstävling så har du dubbla chansen.

Med vänlig hälsning: John
Tackar John! Det där med webtävlingar är inte riktigt min grej, brukar vara den med mest kompisar som vinner! ;)

//B
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Öken-Erik skrev:Snyggt jobbat Björn och precis som Sven skriver så har du lyckats med både Cauntern och "Shit brown".
Nu har du onsdagen o torsdagen på dej att fixa pilegurerna sedan är det klart! :-)

Vi ses i helgen.

Öken-Erik

CU@C4
Tack ska du ha Erik! "Shit-brown" passar bra, finns en liten ton av barnträck i den dessutom! Figurerna sprang och gömde sig hos Micke i hans vitrin så de får inte följa med!

Syns i helgen!
//B
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Micke A skrev:Trevliga och snygga vagnar båda två! Vädringen på Whippeten är spot-on. Men besättningen tycks ha rymt? Nej, visst ja.... nu ser jag dom på vagnen här bredvid mig i vitrinskåpet---- :D

Damen kanske skulle vara lite damig - förlåt , dammig ska det va.... men rejält sliten är hon allt. Ser fram emot att se dom i helgen.

Micke A
Tackar! Det var ju själva f-n att du har figgarna i vitrinen... har letat efter dem men inte hittat dem... ;)

ett uns av damm finns faktiskt på damen, men mobilen fångar inte riktigt det!

//B
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Joakim Hultman skrev:Jättefina britter, Björn! Jag instämmer i att Matildan kanske skulle passa i lite mer damm. I övrigt riktigt, riktigt stor pumpa!
SvenYoung skrev: Whippeten är också jättefin, och jag gillar att du inte har fallit för frestelsen att göra den grön som så många andra byggare har gjort. Jag tror bestämt (men jag kan ha fel) att dessa skulle vara bruna precis som du har målat den, och att de gröna nyanserna man ofta ser inte är korrekta.
Whippet lär ha förekommit i grönt, medan de större bestarna Mk IV-V inte blev gröna förrän efter kriget. Det är åtminstone så jag förstått saken. :)
Tack för pumpan jocke!!! Alla vet ju att stor pumpa är det finaste två män kan säga till varandra!!

//B
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Horrocks skrev:Båda är väldigt snygga. Jag gillar att de inte är övervädrade, speciellt Matildan tycker jag är riktigt fin. Blir sugen att komma igång med den jag har i stashen.
Tackar!
Ja det är tur att smaken är som baken, vissa gillar att gå i lera och sörja, andra ett rent h-vete! ;)
magnusf skrev:Jag gillar stilen på dem mycket Björn, Whippeten har du fått fint liv i trots det något enahanda målningsschemat. Caunter är lättare att få att se intressant ut men även Matildan är väldigt fin! Lite besättning kanske :-) ?

Hälsningar

Magnus
TAck ska du ha Magnus! Ja enfärgat får man kämpa mer med för att liva upp...

//B
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snygga byggen båda två, som väntat.
Av någon anledning gillar jag Matildan bättre. Kanske helt enkelt för att den är ljusare.
Blir kul att se dem båda i naturligt ljus på OPEN i vår.

Uffe
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Ulf Lundberg skrev:Snygga byggen båda två, som väntat.
Av någon anledning gillar jag Matildan bättre. Kanske helt enkelt för att den är ljusare.
Blir kul att se dem båda i naturligt ljus på OPEN i vår.

Uffe
Tackar Uffe!
Till 99% blir det inget open för mig i vår. Lite annat i pipelinen!
//B
John Lindbom
Namn: John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

"Tackar John! Det där med webtävlingar är inte riktigt min grej, brukar vara den med mest kompisar som vinner! "

Nu är det SAM Publications som är jury och utser vinnaren, ingen kompisröstning alltså. Så tag chansen att bli onödigt rik, skynda så hinner du in med bidragen till oktobertävlingen.

Med vänlig hälsning: John
Skriv svar