EE Lightning dubbelbygge!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: EE Lightning dubbelbygge!

Inlägg av magnusf »

Henrik! Vi ses på Binbrook:) ! Siktar på en kamouflerad F.6 därifrån! Smidigt med dubbla fenor i boxen för dig.

Stellan! Precis, fransk humor på export...

Hälsningar

Magnus
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Inlägg av Fredrik L »

Spännande! Jag har som jag tidigare påpekat i tråden som du hänsvisar till, en svaghet för Kalla krigets "jaktraketer", och i synnerhet Lightning. Jag har en lika som ligger i loppet, och skall byggas så snart jag är klar med min J26'a. Ska investera i eftermarknads-stolar, jag också. Är det Barracudas stolar som gäller eller..?

Ska bli intressant att följa den här tråden!

/Fredrik
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Fredrik! Tack! Det finns lite olika alternativ för stolar men jag gillar verkligen Barracuda, ett stort plus för mig är att allt är gjutet i ett stycke och man slipper etsade bälten. Dessutom så kommer det två i paketet vilket passade mig utmärkt i det här fallet. Är du ändå inne och shoppar så skulle jag vilja rekommendera Barracudas hjul också, de är riktigt fina och så får man med ett nytt nosställ också.

Hälsningar

Magnus
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

magnusf skrev:Fredrik! Tack! Det finns lite olika alternativ för stolar men jag gillar verkligen Barracuda, ett stort plus för mig är att allt är gjutet i ett stycke och man slipper etsade bälten. Dessutom så kommer det två i paketet vilket passade mig utmärkt i det här fallet. Är du ändå inne och shoppar så skulle jag vilja rekommendera Barracudas hjul också, de är riktigt fina och så får man med ett nytt nosställ också.

Hälsningar

Magnus
Tack för tipset, Magnus! Ska kika in på det.

/Fredrik
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

En liten bit ytterligare på väg... Huvarna passar inte sådär klockrent, har ägnat veckan åt att skohorna dem på plats och spackla runt vindrutan. Inte direkt min favoritdel av byggandet men nu är det gjort!

Bild
Maskerna kommer från Eduard, mitt favoritmodellbyggarfusk!

Trevlig helg!

Magnus
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

Det går framåt!
Jag har aldrig använt färdigskurna masker, men att kalla det fusk vet jag inte... lathet kanske? ;) Eller snålhet, i mitt fall.

/Fredrik
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ja, här händer det grejjer.
Jag kör gärna med spraymasker alla dar i veckan!, Men det är otrolig skillnad ibland mellan fabrikaten. T.ex på mitt ME-262 bygget så var Montex maskerna lite för små, Eduard var perfekta. På Su-27 var Montexmaskerna delikata och perfekta. Eduards var lite för stora. Skumt
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Och här tuggar det på. Sakta...

Bild

Bild
Jag upptäckte att ytan nog inte dög till NMF så efter lite experimenterande på ett gammalt målningsoffer blev det ett varv GW Chaos Black primer på maskinen som ska vara metallren. Primern blir inte blank, däremot så härdar den bra och är polerbar utan att vara för aggresiv mot plasten. Alternativet var Tamiyas blanka sprayfärg men lösningsmedlet i den känns tuffare, dessutom känns det inte som om den blir riktigt hård när den torkar.

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Wow, mycket snyggt i svart! Vilka alufärger ska du använda? Om Vallejos nya så kanske det kan vara läge att testa deras blansvarta grund som tagits fram för just den serien färger.
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Här blev det helt plötsligt full fart...

Bild

Bild

Det här är Vallejos "chrome" från deras nya uppsättning metallfärger. Funkade rätt bra!

Primern har jag redan provat. Den blir mjuk och klibbig :-( ...

Hälsningar

Magnus
Skriv svar