Par i Dassaulter i 1/72 - Super Étendarden klar - nu även Miragen klar!
Re: Par i Dassaulter i 1/72
Hmm, vad är skillnaden att lägga washen innan dekalerna kommer på mot efter?
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Jag gör lite olika. På dessa små rackare är det inte mycket panellinjer och annat som ligger under dekalerna. Så då brukar jag lacka först, washa sedan och sedan sätta dit dekalerna. Nästa steg blir ett lager lack till, komplettering av washen på dekalerna (ibland gör jag det med en penna) och sedan slutlack. Att jag gör så, beror på att jag råkat ut för att washen - trots att jag lackat - smyger in och smutsar ner dekalerna mer än vad som är meningen. Så på det här sättet slipper jag ta den risken. Om det är mycket panellinjer, nitar och annat under dekalerna (t ex på Shackleton) kör jag washen efter dekalerna.Stellan skrev:Hmm, vad är skillnaden att lägga washen innan dekalerna kommer på mot efter?
-
- Kontakt:
Spurtar mot Open... Så nu är den här gråsparven klar också.

Egentligen ett mellanbygge som jag inte tänkte lägga så mycket krut på. Men modellen var överraskande bra trots sin ålder och dekalerna finfina. Så den blev bättre än jag trodde.
En häftig maskin är det. Såg en live i somras och det som slår en är hur liten den är. Betydligt mindre än en Mirage III t ex.

De små robotarna plockade jag från F1-lådan, i övrigt är allt utom stolen rakt ur lådan.

F1:an blev klar igår den med. Ska försöka fota den också, om inte annat kan den - och den här - beskådas live i helgen.

Egentligen ett mellanbygge som jag inte tänkte lägga så mycket krut på. Men modellen var överraskande bra trots sin ålder och dekalerna finfina. Så den blev bättre än jag trodde.
En häftig maskin är det. Såg en live i somras och det som slår en är hur liten den är. Betydligt mindre än en Mirage III t ex.

De små robotarna plockade jag från F1-lådan, i övrigt är allt utom stolen rakt ur lådan.

F1:an blev klar igår den med. Ska försöka fota den också, om inte annat kan den - och den här - beskådas live i helgen.

-
- Kontakt:
Re: Par i Dassaulter i 1/72 - Super Étendarden klar
...och så var även Miragen klar.

Förbålt trevlig modell detta! Kan verkligen rekommendera den för alla som är sugna på ett inte alltför komplicerat bygge.

Enda kruxet i lådan är de lite överarbetade dekalalternativen som alla krävde rätt stora sjok dekaler som hotade att bli allt annat än bra. Så jag tog det säkra före det osäkra och körde aftermarket från Berna Decals.

Pimpade stolarna med bälten gjorda av folien från en whiskyflaska. Ännu ett lysande användningsområde för denna ädla dryck.

Vädrat med lite torrpastell som vanligt.

Och det är verkligen ett vansinnigt vackert flygplan detta. Såklart. Det är ju franskt. Ska nog ge mig i kast med ensitsaren också vad det lider.

Puh! Återstår gör Viggen och Lightningen. Men de är faktiskt klara de också. Bilder kommer.

Förbålt trevlig modell detta! Kan verkligen rekommendera den för alla som är sugna på ett inte alltför komplicerat bygge.

Enda kruxet i lådan är de lite överarbetade dekalalternativen som alla krävde rätt stora sjok dekaler som hotade att bli allt annat än bra. Så jag tog det säkra före det osäkra och körde aftermarket från Berna Decals.

Pimpade stolarna med bälten gjorda av folien från en whiskyflaska. Ännu ett lysande användningsområde för denna ädla dryck.

Vädrat med lite torrpastell som vanligt.

Och det är verkligen ett vansinnigt vackert flygplan detta. Såklart. Det är ju franskt. Ska nog ge mig i kast med ensitsaren också vad det lider.

Puh! Återstår gör Viggen och Lightningen. Men de är faktiskt klara de också. Bilder kommer.
Re: Par i Dassaulter i 1/72 - Super Étendarden klar - nu även Miragen klar!
Äntligen lite vackra franska flygplan!
Ser jättefint ut, ska bli kul att se dem på Open.
Ser jättefint ut, ska bli kul att se dem på Open.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Snyggt med ett naket flygplan.
Stellan Schroeder Englund
Björn!
Jättefina flygplan! (som vanligt, höll jag på att skriva!
) Det ska bli roligt att se dem
på närmare håll i helgen!
Med vänlig hälsning, Tor
Jättefina flygplan! (som vanligt, höll jag på att skriva!

på närmare håll i helgen!
Med vänlig hälsning, Tor
Två mycket fina skapelser, ser fram emot att se dem live!
/Gabriel
/Gabriel
Visst skulle väl Special Hobby vara på plats till helgen? En Mirage känns som en bra-att-stoppa-i-förrådet-pryl....
Skitsnygga!
Hälsningar
Magnus
Skitsnygga!
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Man tackar! Ja, Special Hobby skulle väl vara där. Kan som sagt absolut rekommendera denna. Lite tjocka panellinjer är väl enda plumpen i protokollet.
Den finns i flera utgåvor och ytterligare är på väg. Märkligt nog ingen "vanlig" fransk ensitsare F.1A.
Den finns i flera utgåvor och ytterligare är på väg. Märkligt nog ingen "vanlig" fransk ensitsare F.1A.