Norsk F-16A, Hasegawa 1/48 - Klar
Re: Norsk F-16A, Hasegawa 1/48
Kjempefint!
/M
/M
-
- Kontakt:
Som ung flygintresserad gosse, så betade man av de flesta flygfilmer som fanns att hyra hos den lokala videobutiken, och då bl a Iron eagle 1 & 2, så jag dyrkade F-16 i min ungdom!
Jag gillar verkligen hur du fått till den minimala vädringen och ändå har "liv" i målningen. Verkligen snyggt!
/Fredrik

/Fredrik
Fredrik Obegripligt att Iron Eagle aldrig fick en välförtjänt Oscar
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
magnusf skrev:Fredrik Obegripligt att Iron Eagle aldrig fick en välförtjänt Oscar!
Hälsningar
Magnus

-
- Kontakt:
Re: Norsk F-16A, Hasegawa 1/48 - Klar
Då har jag även lyckats limma dit det sista och trycka in den här i fotobåset:

Ovanligt mycket last på den här för att vara jag. Men det blev tomt med bara jättedunkarna. Och att inte ha något på vingspetsarna på en F-16 är väl nästan tjänstefel.

Tanken var ett bygga en ommärkt som inte var MLU-modifierad (vilket underlättade bygget) och en referensbild på just denna visade att det gick utmärkt.

Norsk dynamit!

Det var det. Strax dags för MiG-23:an...

Ovanligt mycket last på den här för att vara jag. Men det blev tomt med bara jättedunkarna. Och att inte ha något på vingspetsarna på en F-16 är väl nästan tjänstefel.

Tanken var ett bygga en ommärkt som inte var MLU-modifierad (vilket underlättade bygget) och en referensbild på just denna visade att det gick utmärkt.

Norsk dynamit!

Det var det. Strax dags för MiG-23:an...
Senast redigerad av Björn Fransson den 24 nov 2016, 10:24, redigerad totalt 1 gånger.
-
Snabbyggen blir ofta bättre än man förväntar sig. Så och detta.
Gillar!
Uffe
Gillar!
Uffe
Man kan tycka att enfärgat är tråkigt men jag tycker att man ser linjerna på flygetyget bättre när det inte är massa blaffiga camouflagefläckar. Rikigt snyggt byggt och målat.
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Tack! Ja, de är rätt befriande! När man dessutom - som i det här fallet - har en bra modell i grunden är det en fröjd. I mitt fall gör det också att jag har mer energi att lägga på målningen, ibland kan man nästan vara lite trött på en modell när det väl är dags att måla. Men här fanns all energi kvar till att göra ett bra målningsjobb.Ulf Lundberg skrev:Snabbyggen blir ofta bättre än man förväntar sig. Så och detta.
Gillar!
Uffe
Faktiskt är det så. Kamouflage är ju till för att förvirra och det stämmer, det blir tydligare så här. Har inte tänkt på det tidigare, men du har absolut en poäng här. Sedan är det en utmaning att måla enfärgat så att det blir både levande och samtidigt realistiskt på en kärra som inte är överdrivet vädrad, det är svårare än man kan tro.Stellan skrev:Man kan tycka att enfärgat är tråkigt men jag tycker att man ser linjerna på flygetyget bättre när det inte är massa blaffiga camouflagefläckar. Rikigt snyggt byggt och målat.
-
- Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Fina nyanser i det gråa. Inte kan jag se att du haft lägre ambition med det här bygget.
/Mikael
/Mikael