Aj som tusan!
Uffe
Graf Spee. Välkomna till etsorgien. Nya bilder postade.
-
Re: Graf Spee. Välkomna till etsorgien. Nya bilder postade.
Hur svårt kan det vara på ett fartyg i 1/72.. Graf Spee måste förresten bli imponerande stor i den skalan. 

vad är det för lim Du annvänder?
Per Vildarve. Gotland
-
Utspätt vitlim eller superlim beroende på situation.
Vitlim när det inte finns något stort krav på hållfasthet och jag behöver tid att justera, dvs oftast.
Lättflytande superlim när vitlim inte funkar t:ex de krökta delarna av handräckena. Eftersom jag inte klarade att justera kurvan perfekt efter skorstenens rundning fick jag hålla fast räckena med pincett medan superlimmet härdade. Bökigt. Jag misslyckades några gånger innan jag fick till det.
Uffe
Vitlim när det inte finns något stort krav på hållfasthet och jag behöver tid att justera, dvs oftast.
Lättflytande superlim när vitlim inte funkar t:ex de krökta delarna av handräckena. Eftersom jag inte klarade att justera kurvan perfekt efter skorstenens rundning fick jag hålla fast räckena med pincett medan superlimmet härdade. Bökigt. Jag misslyckades några gånger innan jag fick till det.
Uffe
-
Så även jag...Stellan skrev:@Ulf: ska ha dina kommentarer om brist på rakhet i åtanke nästa gång jag dömer en klass med dina modeller

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
-
Sådant har man väl alltid i åtanke som domare ???Stellan skrev:@Ulf: ska ha dina kommentarer om brist på rakhet i åtanke nästa gång jag dömer en klass med dina modeller

-
Cirka 261,5 cm lång, 30 cm bred, ca 10 cm djupgående (cirka 43 kg deplacement vid maxlast)Erik_G skrev:Hur svårt kan det vara på ett fartyg i 1/72.. Graf Spee måste förresten bli imponerande stor i den skalan.

Jag skulle hellre ha Prinz Eugen i den skalan, fast den var lite större ......

Grymt
Såg dina alster i Hufudstan tidigare i år och minsan du äger en hel klass för dig själv.
Lars
Såg dina alster i Hufudstan tidigare i år och minsan du äger en hel klass för dig själv.
Lars