Gladiator med förhinder

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jonaszett

Re: Gladiator med förhinder

Inlägg av jonaszett »

Du borde kunna göra en avgjutning i silicon och sedan "gjuta" med ea upplöst styren
Z
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Hej,
Jag har samma avstannade bygge, både finsk och svensk om jag mins rätt. Jag gjorde lika dant som du och slipade bort "ventilbulan" på cowlingen sedan hade jag en blå silikon (som de åtminstone sålde på Panduro hobby för c:a 15 år sedan) och formade över en annan intakt bula (lade en liten "bulle" ovanpå liksom). Sedan la eller tryckte jag ner lite Milliputt i formen/gropen som jag fått och drog sedan av med ett blött eller oljigt skalpellblad, lät torka och limmade sedan dit. Det blev helt OK tyckte jag.

Hälsningar
Robert
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Tack för tips! Roden-maskinen får vänta, nu är det Matchbox som gäller. Jag har testat med en silverpenna som du nämnde, Mats, och det har gått ganska bra men det finns mer att lära. Jag har också testat med olika trådar för "vajrarna" men ingen är ju jättelätt att jobba med. Nåja, det går åt rätt håll i alla fall. Snart så..
Bild
MartinN
Namn: Martin Nordström

Re: Gladiator med förhinder – klar!

Inlägg av MartinN »

Så här blev den. Den har sina skavanker men jag är stolt att den blev så bra som den blev. Nästa blir ännu bättre om mina nyopererade ögon hänger med.
Bild
Bild
Bild
Bild

/M
Björn G

Inlägg av Björn G »

Härlig liten fågel! Fint arbete! Fantastisk riggning!
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Riktigt fint jobbat! Nu blir jag inspirerad till att bygga en Gladiator själv. :)

/Gabriel
Lars Ekström
Namn: Lars Ekström

Inlägg av Lars Ekström »

Läcker liten sak, mycket fint resultat med tanke på att både modell och modellbyggare är lite till åren!!
Rigga biplan i 72 skalan ligger väl utanför min komfortzon numera, får väl göra som vår gode vän Snöret som alltid hävdade att han använde en dresserad spindel för riggningsjobbet.
Har som du skaffat Roden i 48 skalan och det skall naturligtvis bli en F9 kärra.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den här har jag följt ett tag, trevligt att den nu är klar! Tycker den blev väldigt fin!

Hälsningar

Magnus
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Inspirerande, blir sugen på att bygga men riggningen, suck.
Per Vildarve. Gotland
M-eson
Namn: Mats Eriksson

Inlägg av M-eson »

Tjusigt värre. Vilken rigglina använde du i slutändan? och hur fäste du den i modellen?
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Skriv svar