Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bygger vidare på av vingmål VM6 samtidigt som ett pilmål PM7 påbörjats. Dumt att göra detta när det är ett vingmål VM4 jag behöver.
Ett stortproblem återstår. Jag hittar inga bra bilder på motvikterna som användes på Vidsel-Lansen.
Senast redigerad av Björn B den 25 sep 2017, 00:24, redigerad totalt 1 gånger.
Det är vad FV använde på D-Lansen men Vidsellansarna hade någon annan. En bild på s.161 visar något som ser ut som rör. Del Mar-vinschen är ju mycket mindre än MBV-2S så jag tror att motvikterna är lättare.
Senast redigerad av Björn B den 23 aug 2016, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
Jodå, det finns en del bilder i Lansenboken även om de inte är toppentoppen. Men visst går det att utröna vad det är. Skickade ett par bilder till dig i mobben.
Björn B skrev:Det är vad FV använde på D-Lansen men Vidsellansarna hade någon ann. En bild på s.161 visar något som ser ut som rör. Del Mar-vinschen är ju mycket mindre än MBV-2S så jag tror att motvikterna är lättare.
Äsch..noterade inte den detaljen. Ser på en bild i boken om RFN att det sitter två rör under höger vinge.
Jag har skickad en förfrågan till Vidselmuseet. Får se om jag får något svar, annars får jag väl plocka ett par raketrör från nån P-47/P-51 så länge.
Jag kan ju inte bara hålla på att bygga en massa flygmål, det behövs ju något som kan dra dom också så nu är äntligen bygget av den första Lansen på gång. Den andra som också var påbörjad har jag lyckats slarva bort en halv gjutstam på så jag saknar delar. Det enda som är svårt att ersätta är väl "luftsplitten" i luftintagen men det löser sig nog.
Senast redigerad av Björn B den 25 sep 2017, 00:25, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har en skrotad obyggd Heller-Lansen (har använt delar av den till andra byggen). Är lite osäker på om jag har alla delarna i behåll (och lite osäker på var allt är...), men är det något mer som saknas, kan jag kolla om jag har det kvar. Så kolla gärna upp vad som saknas, så ska jag leta lite.
Det är spruen med delarna 30-42 som försvunnit men det är som sagt inget viktigt på dom.
Får jobba vidare med denna och se om den kan komma med till AIM.