Gaahh......!!
Jag är asförbannad nu! Jag har lust att mörda någon känner jag! Vad tror ni händer när jag monterat landningställ på min Lans? haha jo den tippar helt bakåt!! SMACK!!! som en käftsmäll!!
så här är det! alla mina flygtyg monterar jag vikter i, även om det inte behövs, just för att inte få en otrevlig överraskning senare. Fallet med Tarangus Lansen är att det är riktigt svårt att montera vikter i den på ett smidigt sätt, så jag sket i det, ritningshelvetet förtäljer heller inget om nån nosvikt....
Men som sagt som ett brev på posten kom den där bakåtsmällen när man ställer ned den på bordet första gången. DONK!! haha! JAg får skylla mig själv och jag får helt enkelt varna andra istället att montera nosvikt på Tarangusen! För annars så har ni fastnat med skägget precis som jag!..Jag får väl helt enkel bryta isär fanskapet på mitten! URK!
Ut över det så har bygget fungerat bra hittills, FOD:arna är provade och dem passar fint! Maestro i sitt Esse!!Tack för det! och stegen oxå för den delen var helt SUVERÄN, jämför man stegen med Eduards Draken stege så är Lansens stege från Maestro klart mycket trevligare och lättare att få ihop.
Det ska bli skönt att få börja med Dioramat snart! bara lite pill på Lansen så är den klar! Lutar åt några timmar jobb kvar!
Lite bilder på bygget !
Lansen gör sig bra med FOD skydd!! och med en scratchad törkare till vindrutan! finfint!
Stegen var fin som sagt! bara att montera fast kvar då!
Håller som sagt på med de sista med luftbromsarna som ska in i hölen där! måste bara hitta på en lösning för att få fast dem i flygkroppen.