Bomber Command (the Roar of Hercules...)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: Bomber Command (the Roar of Hercules...)

Inlägg av Henrik R »

Det är väldigt få byggen av Engelska bombare nu för tiden. Det här var kul att se.
Mycket snygga Stirlingar och Landcaster.Väl avvägt med vädringen!
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Hörde ryktet om dina byggen på bygden idag. Lysande byggen! Just Airfix Stirling ligger iaf mej varmt om hjärtat. Storebror byggde den när jag var liten och den där traktorn med bombvagnar gillade jag också... :-) Kom till Malmö o C4-OPEN i höst o visa upp dina byggen, vi är många som vill se dom.

Öken-Erik

CU@C4

http://www.c4-open.se
modelola

Inlägg av modelola »

Tack för alla vänliga kommentarer, hoppas någon vågar ge sig på en bombare tack vare detta, skulle vara kul!
:-)
Ola
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

modelola skrev: Sena julaftonskvällen tillbringades därefter framför datorn där White Ensigns detaljeringset beställdes och diverse byggtrådar för Airfix Stirling lästes.
Aaaah ... kan en julaftonskväll spenderas på ett bättre sätt? Gröten är uppäten, tomten har varit frikostig, familjen sover sött, snön singlar stilla ner, stjärnorna gnistrar och glimmar, endast modellbyggaren är vaken. :)
holst

CU@C4
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Saknar doften av nypressad plast på julafton... ;)
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn G

Inlägg av Björn G »

Underbart vackra bestar! Jag är alltid extra imponerad när en modellbyggare lyckas ge rejäl "tyngd" till sina modeller, så att de verkligen framstår lika tunga och skrämmande som förlagorna. Vädring, detaljering och foto samverkar och ger, i mitt tycke, ett perfekt helhetsintryck. Starkt jobbat!

Kul att se, och det är klart att man blir sugen att bygga en sådan domedagsmaskin!
Skriv svar