Det är väldigt få byggen av Engelska bombare nu för tiden. Det här var kul att se.
Mycket snygga Stirlingar och Landcaster.Väl avvägt med vädringen!
Bomber Command (the Roar of Hercules...)
Re: Bomber Command (the Roar of Hercules...)
Hörde ryktet om dina byggen på bygden idag. Lysande byggen! Just Airfix Stirling ligger iaf mej varmt om hjärtat. Storebror byggde den när jag var liten och den där traktorn med bombvagnar gillade jag också...
Kom till Malmö o C4-OPEN i höst o visa upp dina byggen, vi är många som vill se dom.
Öken-Erik
CU@C4
http://www.c4-open.se

Öken-Erik
CU@C4
http://www.c4-open.se
Tack för alla vänliga kommentarer, hoppas någon vågar ge sig på en bombare tack vare detta, skulle vara kul!

Ola

Ola
Aaaah ... kan en julaftonskväll spenderas på ett bättre sätt? Gröten är uppäten, tomten har varit frikostig, familjen sover sött, snön singlar stilla ner, stjärnorna gnistrar och glimmar, endast modellbyggaren är vaken.modelola skrev: Sena julaftonskvällen tillbringades därefter framför datorn där White Ensigns detaljeringset beställdes och diverse byggtrådar för Airfix Stirling lästes.

holst
CU@C4
CU@C4
Saknar doften av nypressad plast på julafton... 

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Underbart vackra bestar! Jag är alltid extra imponerad när en modellbyggare lyckas ge rejäl "tyngd" till sina modeller, så att de verkligen framstår lika tunga och skrämmande som förlagorna. Vädring, detaljering och foto samverkar och ger, i mitt tycke, ett perfekt helhetsintryck. Starkt jobbat!
Kul att se, och det är klart att man blir sugen att bygga en sådan domedagsmaskin!
Kul att se, och det är klart att man blir sugen att bygga en sådan domedagsmaskin!