MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: MIG-21MF Irakisk 1/32
Snyggt kontor" Henrik ! Vilket flyt" du har på objekten ! //Lennart
Wow! Otroligt snyggt "office"! Ser verkligen fram emot fortsättningen på Migen!
Mvh jonas

Mvh jonas
-
Verkligen jättefin cockpit! Färgerna är supermysiga. 

Det går framåt! Trumpeters MIG-21 är inte den trevligaste modellen direkt. Den är rätt grovhuggen och en del delar på arken ser faktiskt ut som om dom skulpterat dem med förbundna ögon.Jag får kolla runt om jag hittar en ersättningsdel. Hur som helst så är kroppen ihop och det går ut för nu!

Cockpiten passade bra i alla fall!

Eftersom modellen känns lite kal och detaljlös så piggar alltid resindelar upp stämningen. Alla luftintag i Resin från quickboost!

Nosen fanns faktiskt i vitmetall..Lite dåligt gjuten, men efter torrslip och sen ett eller två varv i svarven blev det hyffsat!

Sen fick jag bygga ut underdelen av vingen nån millimeter. Annars blev det som Grand canyon där under.

Målningsalternvativet syns här!Det kommer bli lite skoj att få börja måla strax

Cockpiten passade bra i alla fall!

Eftersom modellen känns lite kal och detaljlös så piggar alltid resindelar upp stämningen. Alla luftintag i Resin från quickboost!

Nosen fanns faktiskt i vitmetall..Lite dåligt gjuten, men efter torrslip och sen ett eller två varv i svarven blev det hyffsat!

Sen fick jag bygga ut underdelen av vingen nån millimeter. Annars blev det som Grand canyon där under.

Målningsalternvativet syns här!Det kommer bli lite skoj att få börja måla strax

-
Spännande
Lennart

Jaha! Den är klar! Den blev Irakisk till slut
. Jag provade en ny teknik med den här modellen, Det var att lägga kamouflaget i en helt annan mörk kulör innan man lägger på den riktiga gröna färgen man tänkt. Detta gjorde jag för att slippa "plattheten" som annars blir på stora ytor. Alltså för att få mer djup o och liv i färgen. Visst man kan tvätta ur vissa partier för att slippa att det ser linjärt ut. Jag tyckte personligen att färgen blev en aning platt i mitt senaste F-105 bygge hur jag än ljusade ner partierna. Det hela blev faktiskt väldigt lyckat måste jag säga. Jag valde en ett målningsalternativ från AI-Hurriayah 1980. Dessa burkar till flygetyg var rejält sletna när dom var flygdugliga och ännu värre sletna efter "Iraqi Freedom" kampanjen. En "nice" detalj är helt enkelt automatkanonens öppnade matningsluckor på undersidan som visa ammobandet..Ja detta gav blodig tand, jag kommer i år bygga fler Miggar i 32 skalan, var så säkra! 

-
Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar!
Oj oj , vad grym den blev , uja vilket bygge Henrik ! Helt suverän målning och detaljering //Lennart
Snyggt vädrad och inget överdrivet utan just helt rätt. Riktigt läckert målningsschema. Appropå den mörka basfärgen så brukar jag nästan alltid grunda hela modellen i svart och arbeta mot ljusare nyanser.
Stellan Schroeder Englund
-
Vackert, helt enkelt.
-
Kanonbra helhetsintryck.
Läckert med vädringen ovanpå extratankarna. Den ger ett extra lyft åt bygget.
Suggestivt foto också.
Uffe
Läckert med vädringen ovanpå extratankarna. Den ger ett extra lyft åt bygget.
Suggestivt foto också.
Uffe