J21-Utmaningen: Grönlingen. (Klar! s.3)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: SAAB J21 Racerbil

Inlägg av Björn Fransson »

Härligt! Och så givet när man väl ser det. Och de idéerna är ju de bästa. Bänkar mig och njuter.
AndersR

Inlägg av AndersR »

Jag tror herrarna är något större på spåren. Detta måste vara föregångaren till den konverterade J29 som enligt tidigare inlägg på detta forum användes för att på någon sjö (storsjön?) addera ytterligare ett rekord till J29ans meritsamling genom att slå världsrekordet för landbundna fordon på hjul. En tävlingsform som ju alltid hämtat inspiration och delar från flyget som strömlinjeform, dropptankar, biffiga motorer, jaktpiloter, ja tom startraketen från en månlandare har används.
Ser med stor förväntan fram mot resultatet av herrarnas forskning i ämnet. Hörde för övrigt viskas från vanligtvis underrättad källa att lite surplus från Linköping nyligen letat sig ner till Trollhättan i en hemlig transport för att återanvändas i ett nytt rekordförsök - resultatet av detta lär väl om inte annat bli känt i samband med 08-Open 2019 och J39 utmaningen.

/Anders
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Aj då...då är det bara att leta delar igen då.
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Vid det här laget känns det inte orimligt att vi tvingas avverka varenda svensk jaktkärra i what-if utförande, tids nog.

Fan också. Fick en utmärkt idé till just en JAS 39...
Joakim Hultman

Själva bygget är mer eller mindre färdigt. Nu väntar målning. Färgsprutan krånglar, så vi får se när jag kommer igång med färgerna.

Bild
Utan hjul.

Bild
Hjulen är från Airfix Scammel Tank Transporter, och är för närvarande endast löst påställda, liksom glasrutan.

Jag är inte övertygad om att den hinner bli 100% färdig till 08 Open, men tillräckligt för att bli utställd åtminstone!
Stellan
Kontakt:

Re: J21-Utmaningen: Grönlingen. (Klar för målning s.2)

Inlägg av Stellan »

Lilla gubben, får du inte en målningsfärdig räjserbil som bara ska lackas i en färg klar till 08 Open så får jag knas. Opp å hoppa nu. Jag ska lägga färg numero två på min J 21R/C nu.

Javafanken, glömde ju säja att den ser storslagen ut den lilla rackaren.
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Joakim.
Det här är en schizsofren modell.
Bakvagnen med sina avgasrör, grova däck och fjädring ser grymt tuff ut. En sån vill man inte träffa på en mörk höstkväll på en enslig landsväg.
Framvagnen med sin trubbiga nos och nätt upphängda strålkastare ser så gullig ut att jag vill ha den och gosa med i sängen.
Jag får spel. Om jag säckar ihop och inte kommer till OPEN är det ditt fel.

Uffe
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Snyggt jobb med hjulupphängningen, Jocke! Visst blir den klar till Open.

/Mikael
Joakim Hultman

Stellan skrev:Lilla gubben, får du inte en målningsfärdig räjserbil som bara ska lackas i en färg klar till 08 Open så får jag knas. Opp å hoppa nu. Jag ska lägga färg numero två på min J 21R/C nu.
Nej, men jag kanske inte hinner med sista slutklämmen med vädring. Den får för övrigt hela två färger, förutsatt att färgsprutan inte ger upp helt.
Javafanken, glömde ju säja att den ser storslagen ut den lilla rackaren.
Tack!
Ulf Lundberg skrev:Det här är en schizsofren modell.
Bakvagnen med sina avgasrör, grova däck och fjädring ser grymt tuff ut. En sån vill man inte träffa på en mörk höstkväll på en enslig landsväg.
Framvagnen med sin trubbiga nos och nätt upphängda strålkastare ser så gullig ut att jag vill ha den och gosa med i sängen.
Jag får spel. Om jag säckar ihop och inte kommer till OPEN är det ditt fel.

:D
Mikael dBW skrev:Snyggt jobb med hjulupphängningen, Jocke!
Tack! Särskilt fint med beröm från upphovsmannen till den legendariska racing-tunnan!
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Inlägg av Johan i Hok »

UNDERBAR!!!!!

Johan i Hok
Skriv svar