Helt oseriöst bygge!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Helt oseriöst bygge!

Inlägg av Björn Fransson »

Härliga byggen! Skön bygglädje!
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Inlägg av Johan i Hok »

Pysslandet går vidare...
I kväll kom det på lite dekaler på AeroSaaben.

Bild

Med lite tur blir den färdig till nästa snösäsong ;)
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Stopp! Vaddå klippark, menar du att motorn är av papper??? Dunderkul grej det där. Ser redigt snabb ut. För armén eller flygvapnet?
Stellan Schroeder Englund
Johan i Hok

Inlägg av Johan i Hok »

Jo, motorn är av papper. Jag har en del sådant i burken och med lite pill så gick et att åstadkomma en hyfsad motor.Tror att jag kan hitta en länk till själva flygetyget också. Jag gillar det här med klipp och klistra då behovet av illadoftande kemikalier gör det lite lättare att utföra tillsammans med familjen.

Johan i Hok
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Jag ser framför mig hur en eskader av dessa aerosaabar dundrar fram över Uppsala- eller Skaraslätten i någon form av kavallerichock mot lede fi. Kanske effektivt som understödsfordon på flygbaserna?
Johan i Hok

Inlägg av Johan i Hok »

Hej Stellan!
Jag har en liten parallellvärld i form av Småländska Unionen. Där klämmer jag in diverse fordon,byggnader och annat som jag tycker är kul eller borde ha funnits.
Småländska Unionen har ännu inte hunnit bygga upp något flygvapen så det är nog bäst att låta armén ta hand om AeroSaaben. Så långt norr om gränsen som till Uppsala vågar vi oss nog inte, men en liten räd till Skara kanske vi kan våga oss på, men nu är det nog menföre. Det blir nog nödvändigt att klämma in en kanon i nosen också om vi ska väga oss så längt norr om gränsen ;)
Hittade länken till klipparket som motorn kommer ifrån. Den satt i nosen på en Farman 190, en underbar maskin från 1927. Kanske något för Småländska Automobil Aktiebolaget att licensbygga. En SAAB-Faman ( Vi har ju lite svårt för "r") 190 kan vara en lämplig transportmaskin för det blivande Småländska flygvapnet.
Farman-länk:
http://www.maquettes-papier.net/topic12700.html

Johan i Hok
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

OK, jag fattar. Kanoner i nosen förstör nog ajrådynamicken men varför inte sätta en lavettring på taket med en kille som sköter påpangandet med något passande dubbelt MG? Han kan stå på passagerarsätet. Borde det inte finnas någon hydrokopter i SmURF (Småländska unionens reguljära förband), kanske baserad på en SAAB men med en katamarankropp undertill och Farmansnurra bakipå.
Johan i Hok

Inlägg av Johan i Hok »

Stellan, det finns planer på en torpedbärande bärplansvariant för sjöstridskrafterna, men det är lite strul med råvaruförsörjningen just nu. På gång är den Lila Lon, Småländska Unionens motsvarighet till britternas Pink Panther.
Jag måste också få tummen ur och bygga några jaktplan ur den berömda SAAB-SU (Småländska Unionen) serien. Tyvärr innehåller oftast flygplansbyggsatser fler bitar än de 9 delar som en EKO-Saab består av så de får räknas som väldigt avancerade.

Johan i Hok
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Jag har fått för mig att Delta rythm boys gamla hit Flickorna i Småland är Småländska unionens nationalsång..kan det stämma?

Sedan vill jag minnas att jag sett bilder på en fyrgrupp trehjulingar göra formationshojning någonstans, man hade satt rökaggregat baktill för att förhöja intrycket. Det enda man förhöjde var osynligheten... Tror det var Småländska landstormen som använde dessa trehjulingar med en gevärsskytt stående baktill på tvärslån, skjutandes över trehjulingsföraren.
Skriv svar