Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det här går ju lysande, Henrik! Ett tips om du ändå grundar med svart över hela modellen är att inte gå på så hårt med ytfärgen, låt istället den svarta lysa igenom ytterst lite här och där, runt luckor och kanter. Då får du lite mer variation i vad ögat ser. Du ska väl ha något grön eller brunt över det där sedan också, lägg på det ytterst tunt också så blir det bra.
Stellan skrev:Det här går ju lysande, Henrik! Ett tips om du ändå grundar med svart över hela modellen är att inte gå på så hårt med ytfärgen, låt istället den svarta lysa igenom ytterst lite här och där, runt luckor och kanter. Då får du lite mer variation i vad ögat ser. Du ska väl ha något grön eller brunt över det där sedan också, lägg på det ytterst tunt också så blir det bra.
Tack Stellan, jag ska ta med mig det tipset. Jag blir glad om du har lust att dela med dig av dina airbrushkunskaper på ett byggmöte som du föreslog tidigare. Det skulle vara guldvärt för mig
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Då var kamouflaget klart och hade jag haft dom kunskaperna jag lärde mig igår så hade jag nog sprejat dom gröna ränderna istället för att penselmålat dom som jag nu gjorde.
Antennen gjordes sedvanligt av gammal gjutstam som jag värmde ovanför ett brinnande ljus och drog sakta isär gjutstammen till önskad tjocklek.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.