USS IOWA 1/200 (Snart i mål 170625)
-
- Namn: Jesper Nilsson
Re: USS IOWA 1/200
Grym start, ser mycket bra ut!
Jäkligt najs skåp, har liknande planer...mycket intresserad av hur det blir när färdigt.
Snygg Bismack också!!
MVH
Patrick
Jäkligt najs skåp, har liknande planer...mycket intresserad av hur det blir när färdigt.
Snygg Bismack också!!

MVH
Patrick
-
- Namn: Henrik Persson
Otroligt stort och ståtligt bygge du har på gång Jesper, det ser riktigt bra ut och fint jobb du har gjort med etsen.
/Henrik Persson
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
-
-
Gillar vädringen, speciellt under vattenlinjen.
Se upp med propellrarna. Kan vara läge att tona ned dem med grön wash. Då blir de brunare och ser mer oxiderade ut.
Uffe
Se upp med propellrarna. Kan vara läge att tona ned dem med grön wash. Då blir de brunare och ser mer oxiderade ut.
Uffe
Urgh...jag minns de där små bössorna mycket väl..får fortfarande huvudvärk när jag ser dem 

Häftigt! Kul att följa och imponerande sittfläsk och skicklighet (behövs båda i ungefär 50/50 proportioner...) med småbössorna!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Jösses! Dessa giganter till fartygsmodeller alltså...
Redigt med detaljer, och de skiftande färgnyanserna på fartyget har du lyckats bra med.
Redigt med detaljer, och de skiftande färgnyanserna på fartyget har du lyckats bra med.
-
Vädringen är det en del kvar på. På skrovet saknas det rostränder, har tänkt tona ner det lite på vissa ställen, lite grönt strax under vatten linjen osv. Tona propellrarna lite grönt var ingen dum idé.Ulf Lundberg skrev:Gillar vädringen, speciellt under vattenlinjen.
Uffe

Haha, det tar sin lilla tid. Men flyter ju på ganska bra när man får in snitsen på det. Hade dock hellre köpt dom färdigbyggda om möjligheten fannsHenrik R skrev:Urgh...jag minns de där små bössorna mycket väl..får fortfarande huvudvärk när jag ser dem

Ja det krävs ju lite tålamod med det, haha.magnusf skrev:Häftigt! Kul att följa och imponerande sittfläsk och skicklighet (behövs båda i ungefär 50/50 proportioner...) med småbössorna!
Hälsningar
Magnus
Har plats med en till i samma skala när denna är klar, ska jag bygga en fjärde så får nog tvn eller soffan slängas utJoakim Hultman skrev:Jösses! Dessa giganter till fartygsmodeller alltså...

Ojojoj! När man måste bygga eget skåp för att få plats med modellerna! 
Ser fram emot fortsättningen! De där 1/200 skeppen blir mäkta imponerande!

Ser fram emot fortsättningen! De där 1/200 skeppen blir mäkta imponerande!