Tamiya F-16 Falcon 1/32 är nu klar, bilder på sid 2
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Tamiya F-16 Falcon 1/32 stort höstbygge!
Rökfärgad huv varierar från individ till individ, finns ingen bestämd version" som har den //Lennart
Tjo!
Det stämmer, huven varierar och det kan till och med vara så att man blandar klar bakdel med rökfärgad framfel och vise versa. Allra tydligast är ju F-16 artic agressor, där syns det tydligast.
Nåväl, jag har inte hunnit ladda upp det senaste än. Men det är färdigmålad och det är dags för dekalering på flyget snart. Men först kommer vapenlasten att fixas till. snart så!!
Det stämmer, huven varierar och det kan till och med vara så att man blandar klar bakdel med rökfärgad framfel och vise versa. Allra tydligast är ju F-16 artic agressor, där syns det tydligast.
Nåväl, jag har inte hunnit ladda upp det senaste än. Men det är färdigmålad och det är dags för dekalering på flyget snart. Men först kommer vapenlasten att fixas till. snart så!!

Jaha, nu är den klar!. Jag har inte hunnit lägga upp så mycket än pga att jag i stort suttit de 2 sista veckorna med att vara totalt insnöad i bygget 
Men men. Denna har varit en dröm att bygga, men det är det ju en Tamiya så man får väl förvänta sig det helt enkelt..
Jag valde lite udda last. Detta valde jag egentligen redan i början, men ni ser ju skillnaden höger vänster på denna bild:
Jag gillar kombinationen med mycket self defence men ändå chans till markmål.

Här är lite bilder.

Vidare så kommer här några bilder på själva målningen på kroppen.

Sen med lite dekaler och lite slutmontering. 99% klar., nu kommer jag nästa gång komma med foton på slutresultatet så håll ut!

Men men. Denna har varit en dröm att bygga, men det är det ju en Tamiya så man får väl förvänta sig det helt enkelt..
Jag valde lite udda last. Detta valde jag egentligen redan i början, men ni ser ju skillnaden höger vänster på denna bild:
Jag gillar kombinationen med mycket self defence men ändå chans till markmål.

Här är lite bilder.

Vidare så kommer här några bilder på själva målningen på kroppen.

Sen med lite dekaler och lite slutmontering. 99% klar., nu kommer jag nästa gång komma med foton på slutresultatet så håll ut!

-
- Namn: Henrik Persson
Det ser riktigt bra ut, vilken tung beväpning. Häftigt Henrik!
/Henrik Persson
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
-
- Namn: Lennart Alvhult
Ser fantastiskt fin ut Henrik //Lennart
Sagolikt bygge. Rejäl spänst i färgsprutan. Underbara panellinjer.
Att du sen bygger i den riktiga skalan för riktiga män gör inte saken sämre.
Att du sen bygger i den riktiga skalan för riktiga män gör inte saken sämre.

holst
CU@C4
CU@C4
Jaja! Då ska ni få lite bilder på det färdiga resultatet!
Men innan ska jag göra en lite slutvärdering av själva modellen. Denna är i särklass den bästa modell jag byggt, Den bygger sig själv nästan. Det enda man behöver tänka på är insugskanalens ytter ring, den kräver lite kärlek. Sen bör man tänka på hur man vill ha slutresultatet visat. Jag skippade i de flesta moment att kunna ta isär modellen i visningssyfte, dvs ingen funktion att kunna ta ur och i motorn eller en löstagbar vetikalfena. Sånt är bara onödigt och skapar en massa onödiga skarvar. Så torrpassa gärna innan så kan ni ta ett beslut hur ni ska gå tillväga och att ni då kan se hur ni kan trolla bort en del oväntade skarvar som annars uppstår. jaja hur som helst så får Tamiya 5 av 5 möljiga limburkar!
Sen så förstör bilduppladdningen bilderna. Så dom blir lite gryniga och suddiga!

Men innan ska jag göra en lite slutvärdering av själva modellen. Denna är i särklass den bästa modell jag byggt, Den bygger sig själv nästan. Det enda man behöver tänka på är insugskanalens ytter ring, den kräver lite kärlek. Sen bör man tänka på hur man vill ha slutresultatet visat. Jag skippade i de flesta moment att kunna ta isär modellen i visningssyfte, dvs ingen funktion att kunna ta ur och i motorn eller en löstagbar vetikalfena. Sånt är bara onödigt och skapar en massa onödiga skarvar. Så torrpassa gärna innan så kan ni ta ett beslut hur ni ska gå tillväga och att ni då kan se hur ni kan trolla bort en del oväntade skarvar som annars uppstår. jaja hur som helst så får Tamiya 5 av 5 möljiga limburkar!
Sen så förstör bilduppladdningen bilderna. Så dom blir lite gryniga och suddiga!

Re: Tamiya F-16 Falcon 1/32 är nu klar, bilder på sid 2
Vilken pärla. Och sedvanligt läcker fotografering.
Men vilken festlig markering vid huven. Har den genomfört uppdrag med revolver?
Men vilken festlig markering vid huven. Har den genomfört uppdrag med revolver?

-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Mycket läckert bygge och snabbt har det också gått! Revolvern kanske står för ett strafeinguppdrag. När man ser ditt bygge så blir man verkligen sugen på att testa själv men den ser stor ut. Har i och för sig en av deras F-4'or så jag lär ju märka där hur det är att bygga stort på min byggyta och om den går bra så bör det ju inte vara några bekymmer med en huggorm i samma skala.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Precis så verkar det vara. Gun kills eller strafe markings. Har aldrig noterat såna förut.Urban Gardini skrev:Revolvern kanske står för ett strafeinguppdrag.
/Daniel