Saab 210 Lilldraken, Planet Models 1/72 - Klar (också för länge sedan)
-
- Kontakt:
Re: Saab 210 Lilldraken, Planet Models 1/72
Efter ett tufft pass med dekalerna är jag äntligen klar. Puh! Linjerna på sidan är de svarta avdelningslinjerna på ett Airfixark. Lådans kronmärken var (naturligtvis) oanvändbara, så tack Flying Colors!

Innan du känner dig alltför nöjd med att ha sparat ett kronmärke, kolla vad som finns på högervingen: några hundra ditlimmade ulltrådar för att kunna se hur luften beter sig över ytan... Bara att bege sig till garnaffären (jag kan rekommendera Wendolene Ramsbottoms butik, dock inte säker på om hon säljer över nätet...) och sedan är det väl till att klippa stumpar och limma ☺!
Hälsningar Magnus
Hälsningar Magnus
-
- Kontakt:
Nu ska vi inte vara sådana. Vi hade ju så trevlig stämning här.magnusf skrev:Innan du känner dig alltför nöjd med att ha sparat ett kronmärke, kolla vad som finns på högervingen: några hundra ditlimmade ulltrådar för att kunna se hur luften beter sig över ytan... Bara att bege sig till garnaffären (jag kan rekommendera Wendolene Ramsbottoms butik, dock inte säker på om hon säljer över nätet...) och sedan är det väl till att klippa stumpar och limma ☺!
Hälsningar Magnus

Finns inte ulltrådar som fotoets, resin eller som 3d-dekaler??? Då blir de väl mer detaljrika och verklighetstrogna...Björn Fransson skrev:Nu ska vi inte vara sådana. Vi hade ju så trevlig stämning här.magnusf skrev:Innan du känner dig alltför nöjd med att ha sparat ett kronmärke, kolla vad som finns på högervingen: några hundra ditlimmade ulltrådar för att kunna se hur luften beter sig över ytan... Bara att bege sig till garnaffären (jag kan rekommendera Wendolene Ramsbottoms butik, dock inte säker på om hon säljer över nätet...) och sedan är det väl till att klippa stumpar och limma ☺!
Hälsningar Magnus
Stellan Schroeder Englund
Kanske fungerar med gammaldags tublim, det brukade ju tråda sig skapligt...
Presier har väl får i 1/72? Bara att börja klippa, karda och spinna! Eller blir det kanske mycket skrik för lite ull som kärringen sa när hon klippte grisen?
/M
/M
-
- Kontakt:
Nåja. Om vi ska lämna tråd-tråden kan man ju alltid fundera på om hur den färdiga Draken skulle kunna sett ut med sådana här luftintag. Det måste ju ha varit tanken, med tanke på att de ju senare modifierades till att se ut ungefär som på slutprodukten.
Bäääh, tro inte du kommer undan så lätt ☺!
Hälsningar Magnus
Hälsningar Magnus
-
- Kontakt:
Suck! Bara att ge sig ut och jaga små får med andra ord...magnusf skrev:Bäääh, tro inte du kommer undan så lätt ☺!
Hälsningar Magnus

Jag kräver att få se ulltråd på denna lilla diamant.
Annars blir jag kränkt och går med i IS eller något.
Men vad ska man säga än bra spacklat och putsat! Allt ser snyggt förpackat ut!
Annars blir jag kränkt och går med i IS eller något.
Men vad ska man säga än bra spacklat och putsat! Allt ser snyggt förpackat ut!