Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tack Per! kul att det gillas med ett Tornadobygge!!
Efter en fundering om cockpiten passar eller inte så provade jag torrpassa den. Här har Aires gjort ett bra jobb. inget direkt behöver ändras, bara en liten klack inne i kroppshalvorna. That´s it!
Däremot kommer inte hjulbrunnen passa..ALLS..Här kommer man få arbeta lite..funderar på att kapa av brunnen 4 mm och göra den grundare.
En overall torrpassning visar skarpt Tornadons aggresiva form..Bara den enorma fenan som saknas
Nu löste jag det där med den främre hjulbrunnen. Det var inte så svårt..Om man fattar hur Aires vill att man ska göra. Men det är inte helt lätt med deras ritningar ska jag säga. Mest pilar som pekar på oexakta ställen. Visar knappt var man ska slipa nånstans. Men men, nu ser det bra ut. cockpit och hjulbrunn är limmad med epoxy.
Jag har hunnit slå ihop lite fuselage och få bukt med "intagsproblemen". Håller på scratchar ett par FOD skydd i skrivande stund. Det som jag ägnat större delen av veckan till var att lösa svepfunktionen för vingarna. Alltså att kunna montera vingarna i efterhand. Jag kommer till det lite senare. Men det var inte alls lika lätt som på F-14. Hur som helst så har jag insett att nosen behövde fyllas med nästan 100g bly för att kunna få flyget att tippa framåt när den megastora fenan där bak sitter fast..
Det ska nog inte sitta ett galler där, men jag tyckte det såg så tomt ut just där annars.