J 35 Draken x 17 - massor av skåpmat

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax

Re: J 35 Draken x 17 - massor av skåpmat

Inlägg av Lurifax »

Supersnygga. Särskilt den senaste 48:an. Den är maaaagiskt. :D
holst

CU@C4
antesyd
Namn: André Nilsson

Inlägg av antesyd »

Underbara modeller. Tänk om man kunde få en kurs i hur man målar en riktigt solblekt Draken på bästa sätt. Lysande..

//André
“Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction.” – - Albert Einstein

The latest arrivals:
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

antesyd skrev:Underbara modeller. Tänk om man kunde få en kurs i hur man målar en riktigt solblekt Draken på bästa sätt. Lysande..

//André
Tack! :) En snabbkurs är att helt enkelt inte tänka på det som olive drab och mörkblått. Strunta i målningsanvisningarna och studera originalet. Olive drab höll färgen hyfsat, men blektes (ett tips där är att blanda med ljust ljust grått, medan den blå så småningom övergick mot grönt, se t ex bilden nedan:

Bild

Till min väderbitna F 10-52 använde jag t ex samma turkosa färg (se bild nedan) som jag utgår från när jag målar ryska cockpits och blandade den med blåsvart, ljusgrått och mörkblått.

Bild
Senast redigerad av Björn Fransson den 19 okt 2015, 15:05, redigerad totalt 1 gånger.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Är det där verkligen tillåtet Björn :-) ?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

magnusf skrev:Är det där verkligen tillåtet Björn :-) ?

Hälsningar

Magnus
Vet inte... Men man är bra sugen på att måla hela i den färgen! :)
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Man blir sugen. Har en gammal Revell Drake som behöver renoveras och en lätt påbörjad Airfix Drake.
Borde det inte finnas någon importör som är öppen för att hämta hem lite gamla Heller Drakar från Argentina?
Jens... ?

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar