Wooden wonder

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tobbe

Re: Wooden wonder

Inlägg av Tobbe »

Då börjar sittbrunnen bli klar, raketstolarna är på plats. De fick lite etsbälten och målades upp. Sen var det lite pillriga att få till utskjutningshantagen men det gick hyfsat. Inredningsfärgen är AKANs akrylfärg som jag gillade att jobba med.

Bild

Bild

Det var allt för nu.
Tobbe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Oj! Den som inte byggt en sådan här förstår nog inte hur smått detta är. Oerhört imponerande!
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Openstressen börjar göra sej påmind, knappt en vecka och hur mycket som helst att fixa.

Men nu börjar Mig-21:an ta form. Frontrutan, pitorör och lite mer antenner har kommit plats. Nästa steg är målningen.

/Tobbe

Bild

Bild
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Skoj att få följa ditt lilla projekt, ser mycket litet ut. Ser fram emot fortsättningen.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Den har hänt en hel del dom sista dagarna. färg och dekaler är på plats. Nu ska bara de sista bitarna dit och lite lack så är vi nästan i hamn.

Bild

Bild

Om inget oförutsett händer kommer den att vara med på Open till helgen.

/Tobbe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ah, du gör den! Snyggt! Det blir ett häftigt MiG-21-bord i 1/144-klassen!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den är ju så nice! Vi ses i helgen!

Magnus
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Björn Fransson skrev:Ah, du gör den! Snyggt! Det blir ett häftigt MiG-21-bord i 1/144-klassen!
Vadå, ser inte alla 2-sits Mig-21:or ut på det sättet. Det har jag alltid trott, men mitt referensbibliotek på just 2-sits 21:or sträcker sej bara till Trumpeters boxart.

Håller med att det kommer bli kul med alla 21:or på Open, vi kanske får en egen klass.

/Tobbe
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Kvällens jobbigaste parti är förbi, alfa- och beta-givarna på bommen men också på kroppen som knappt syns. Nu är det bara några saker kvar.

Bild

/Tobbe
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Ojoj...

Jobbigt smått det där. Ska bli roligt att se den. Och noskonen är dekalerad ser det ut som. Hur lyckas man med sånt? :o

/Daniel
Skriv svar