Tres hombres, tres vigges

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: Tres hombres, tres vigges

Inlägg av Nicklas Karlén »

Utsökt val av både mat, dryck och modeller. Vad beträffar köttet och vinet så är det enbart raffinerade varianter av växtprodukter. Kor äter gräs, alltså är kött vegetariskt.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Intressant projekt, jag blev hungrig ;)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Nicklas Karlén skrev:Utsökt val av både mat, dryck och modeller. Vad beträffar köttet och vinet så är det enbart raffinerade varianter av växtprodukter. Kor äter gräs, alltså är kött vegetariskt.

Nicklas
Så du är också en sån där "andra ordningens vegetarian" ;-) Äter & dricker raffinerad vegetation :-)
Jag kallar mig för slakt-o-vegetarian :D
Gärna en rå morot eller två bara jag får en köttbit som tilltugg :)
En skiva salami inlindad i ett salladsblad är gott som lätt mellanmål .....
Man blir ju liiite avundsjuk på vad som verkar ha varit ett mycket trevligt samkväm,
god mat och modellbygge med lite vin till .... kan livet bli bättre ?
/ Robin
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Ok, mysigaste byggträff jag sett! Kanske inte effektivast :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Ja du, Janne.. där ligger våra utkörda pizzor ordentligt i lä... :-)
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Erik_G skrev:Ja du, Janne.. där ligger våra utkörda pizzor ordentligt i lä... :-)
Vi är mördande effektiva istället :D

Förresten...det är väl slut på utkörning nu? Jag menar nu bor du ju vägg i vägg med Wallys place :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Nicklas Karlén skrev:... Kor äter gräs, alltså är kött vegetariskt.
Eller, som en vän uttryckte det för många år sedan: grönsaker är vad mat äter. 8-)
/G
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

magnusf skrev:... Och samma Calvadospreferenser har vi, ...
Jodå, Boulard slinker ner, men ännu hellre en Château du Breuil eller Coeur de Lion, den absolut godaste calva jag smakat.

Och är det inte en Grönstedts XO som skymtar på några bilder?
/G
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Självklart är det Grönstedts. Allt byggande blir bättre med Grönstedts. :)
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Tack för alla glada och infallsrika kommentarer. :D

Givetvis är vi lite inne på samma spår som en del av er, vi är en slags "vegetarianer by proxy", vi äter växter genom att äta växtätare. Det får mig att tänka på en annons från Scan med texten:
Slakt är makt,
Stöd Scan, ät en vegan.

Det hela illustrerades av en serieteckning av en ko som sågades sönder med motorsåg.
Fast, eftersom jag hittade annonsen i Morbid Magazine, en tidning om Death Metal, så misstänker jag att Scan nog inte låg bakom. Jag tror redaktionen hittat på det själv ... ;)

Men vi konsumerar även frukt och grönt i destillerad form. Och Magnus hade ett hallon på sin bakelse.

Göran, jag ska kolla upp Coer de Lion. Det fanns väl en flaska i bolagets sortiment som passade min plånbok. ;)

Grönstedts har under lång tid (20 år?) varit grundbränslet i våra byggmiddagar. Calvados och andra drycker ligger liksom och flyter ovanpå grundackordet från Grönstedts.

Det kommer säkert att dyka upp en del (ytterst okunniga) frågor om Viggen inom snar framtid här på forumet. Jag är riktigt byggsugen måste jag säga. Vem f-n vill bygga sunkiga tyska och ryska pansarvagnar eller måla figurer föreställande trötta hopliter när man kan festa loss med ett av världens sportigaste flygplan! :)
holst

CU@C4
Skriv svar