Ok, det blev inget snabbygge denna gången och inte blev det så som jag hade tänkt mig heller. Färggränsen på nosen blev för skarp men jag är nöjd med färgnyanserna. Det har gått väldigt långsamt på slutet och det finns fortfarande några detaljer kvar att montera. Huven ska ordnas till och Rb 74 ska monteras på de yttre balkarna. Lanternor, fenorna på främre vingen och någon antenn saknas också. Det är lite märkligt när man är övertygad om att man är rätt påläst på förebilden och så upptäcker man att nehä, Jaktviggen verkar inte ha någon liten röd roternade lampa på undersidan så som de övriga i Viggenfamiljen har. Jag kan inte se den på några bilder så jag har inte monterat detta på undersidan. Tydligen så införde man det moderna blixtljuset på i alla fall på en av de maskiner jag hittat på Youtube, fasen så rörigt det blev. Kanske kan Emil Lindberg reda ut detta.
Robotarna kommer från en av Kinetics F-16 lådor som innehåller hur mycket vapenlast som helst. Om det är rätt färgsättning för FV robotar vet jag inte riktig men det funkar för mig. Om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt tröttnat lite på den

men det är bara att bita ihop och jobba klart.
Det har varit mycket strul på vägen och det är tydligen inte slut ännu då "något" har runnit innanför frontrutan och löst upp färgen

. Jag ska se om jag kan ta loss den och fixa det och samtidigt ordna till skarven mellan rutan och kroppen som inte är så snygg.
Jag tror att jag limmade med vitlim eller liknade så förhoppningsvis går det lätt.
Bilderna är tagna med Ipaden och är inte speciellt bra men jag ska klämma några bättre bilder med den vanliga kameran när jag är helt klar. Mitt försök till vädring syns inte riktigt på dessa bilder men jag har tänkt att jag inte ville ha den riktigt så skitig som denna individ var på F 4 där den avslutade sin tjänstgörning i FV utan något mindre men det känns ändå som att jag har vädrat för mycket.
Nicklas