MiG-21MF x 2, Eduard 1/144 - Klara!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jfall
Namn: Jakob Fall

Re: MiG-21MF x 2, Eduard 1/144 - Klara!

Inlägg av jfall »

Supersnygga minstingar du fått till. Imponerade att du lyckas måla camot så väl trots att det är så smått. Hur gick du till väga?
Jakob Fall
AP
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Urcoola skapelser Björn. Det där klarade du galant. Mycket snygga!
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack!

Magnus och Jakob: Kammoflaxet fixades till genom att maska med vanlig Tamiyatejp och ett nytt skalpellblad. Dvs på gammalt hederligt sätt. Det var enklare än jag trodde, var lite fundersam på om jag skulle penselmåla, men det här blev sannolikt både bättre och smidigare - även om det väl var typ en halvtimmes maskande och fem minuter i sprutboxen. Att grunda med vit primer underlättade också.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Ehem... Maskering med tejp... Precis det som jag inte pallade på mina. Få se om jag orkar bättre den här gången :-) ! Hoppades du kommit på något magiskt trick!

Hälsningar

Magnus
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

magnusf skrev:Ehem... Maskering med tejp... Precis det som jag inte pallade på mina. Få se om jag orkar bättre den här gången :-) ! Hoppades du kommit på något magiskt trick!

Hälsningar

Magnus
Magiska sätt hoppas jag på hela tiden, synd att det så ofta är gammalt hederligt kneg som är lösningen... Fan! :lol: :lol:

Jakob
Jakob Fall
AP
Skriv svar