Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 nu klar! sid 6
Re: Ett megaprojekt, en F-14B i 1/32 med tillbehör.
Svårt att inte gilla ett sånt här bygge! Hur är Trumpeters modell jämfört med Tamiyas?
Tamiya är äldre med resta panellinjer, Det ville jag inte ha. Så det blev Trumpeters. Givetvis har den fel och brister som de flesta modeller, men Det mesta går att lösa med resin 

Nu har jag slipat och formpassat cockpiten med hjulbrunnen. Det ser ut att passa faktiskt. Lite finjusteringar så är vi i hamn. Sen så dök det upp lite raketdekaler från 2 bobs. Grymma som tusan, toppkvalle.
Dekaler från 2 bobs.

Så här blir det ungefär.Lite mer finslip så är det nog lugnt. Vindrutan och huv passar riktigt bra.

Dekaler från 2 bobs.

Så här blir det ungefär.Lite mer finslip så är det nog lugnt. Vindrutan och huv passar riktigt bra.

-
- Namn: Lennart Alvhult
Ser mycket bra ut som vanligt Henrik, och undan går det dessutom ! Lennart
Så, det har inte hänt så mycket faktiskt, har inte haft tid. Hör och häpna 
Men nu är det på G igen. Bland annat så har jag lyckats få i cockpit och hjulbrunn i flygkroppen. Det var fasen inte lätt, Aires och Wolfpack passar inte så bra med varandra.
Men nu är dom gifta med varandra i alla fall. Även så har det främre landstället blivit så klart det kan bli. Nu ska jag fortsätta montera ihop framkroppen med bakkroppen.
Här är det tajt!

Men det blev riktigt bra!

Lite om och men blev det för att fästa cockpit i främre kroppen.

Främre delen verkar inte ha så stora problem att passa!

Främre nosstället, Kolvstången i krom är alltid en svårt detalj att få till.

Men nu är det på G igen. Bland annat så har jag lyckats få i cockpit och hjulbrunn i flygkroppen. Det var fasen inte lätt, Aires och Wolfpack passar inte så bra med varandra.
Men nu är dom gifta med varandra i alla fall. Även så har det främre landstället blivit så klart det kan bli. Nu ska jag fortsätta montera ihop framkroppen med bakkroppen.
Här är det tajt!

Men det blev riktigt bra!

Lite om och men blev det för att fästa cockpit i främre kroppen.

Främre delen verkar inte ha så stora problem att passa!

Främre nosstället, Kolvstången i krom är alltid en svårt detalj att få till.

Snyggt! Hur gjorde du kolvstången då?
-
Klart övertygande landställ, speciellt kolvstången. (Underbart ord f.ö. Nästan lika kool som mesanbramsalning)
Uffe
Uffe
Tack. Kolvstången är målad i Alclad II Chrome. Underbar färg att lägga, men kom ihåg att grundfärgen måste vara spegelblank!
Det är alltid värt att lägga lite extra jobb på lasten, kul med dekalerna Henrik!
I övrigt: det här ser hur fint ut som helst, nosstället ser ut att vara en modell i sig
!
Hälsningar
Magnus
I övrigt: det här ser hur fint ut som helst, nosstället ser ut att vara en modell i sig

Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Jesper Nilsson
Mäktigt! Kommer bli riktigt snyggt det där.