Cromwell IV Tank 1/76

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne Nilsson

Re: Cromwell IV Tank 1/76

Inlägg av Janne Nilsson »

Kritik kan vara känsligt, det är lätt att det blir fel. Speciellt när man skriver och inte känner personen sen tidigare.

En del vill bara ha en klapp på axeln, medans andra vill ha brutal kritik och förslag på hur de förbättrar sig. Å andra sidan måste man ta lite förslag i taget och inte allt på en gång så att det inte får effekten av att byggaren ger upp.

Kolla istället hur många visningar du får. Sen är ett tips att vara mer delaktig på den här forumdelen och själv fråga andra. Det är också ett sätt att lära sig.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Jag som startade denna tråd skriver ju hur jag vill att folk ska bedöma mina alster som jag postar, och jag talar ju utifrån hur jag uppskattar kommentarer. Men generellt så tycker jag det är viktigt att folk ska kommentera de alster man postar här, det är ju det som detta forum går ut på. Och visst kan man själv som nybörjare vara aktiv och fråga sig fram om man funderar på något. Vissa bara bygger för att det är kul och vissa bygger för att det är kul men vill också bygga korrekt efter förebilden man har som referens. Jag skrev vad jag tycker är viktigt ur min egen synvinkel och de värderingar jag har. Och jag skrev ju att jag ville ha både dålig och bra kritik för att utvecklas inom hobbyn och där satte ju jag min ribba hur jag vill ha det så att det inte skulle bli fel eftersom kritik kan vara just ett känsligt ämne, medans vissa vill bara som du skrev ha en klapp på axeln och det har jag full respekt för. Men jag tycker det är viktigt för de som varit här på forumet länge kommer med feedback till de nya som hittar detta mycket trevliga och fina nätverk som denna site är.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag säger inte emot dig Henrik, jag tänkte mera på orsakerna till att många drar sig för ett kommentera.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
easy_company

Inlägg av easy_company »

Nej och det förstår jag Janne, men det blir ju lättare att kommentera när den som postar sina alster lägger nivån redan från början menar jag.
/Henrik Persson
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Hej, lite svårt att se med banden, ett tips är att mala ner lite grafit från en penna och dra det med fingern på bandens yttre delar.
Fö var det inte dekalerna jag kritiserade Airfix för utan "prongen", det som ser ut som ett sorts grävskopa längst fram. Fö skickar tamiya med samma till sin mkodell. :-)

Öken-Erik
easy_company

Inlägg av easy_company »

Jaha den kallas för "prongen", jag har lärt mig ännu en sak i modellhobbyns underbara värld idag. Då är jag med i matchen igen.... Jag testar med grafit nästa gång, tack Öken-Erik.
/Henrik Persson
Skriv svar