Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ingvar
Namn: Ingvar

Re: Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale

Inlägg av Ingvar »

Hej igen Björn,
inte för att jag vill vara sån men jag har faktiskt grottat ner mig i en 401a också, inte heller det för speciellt länge sedan. I detta forum finns en lite mer komplett bygglogg på de ändringar jag gjorde.

http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... it=PBV+401

Här kanske du kan hitta lite matnyttigt, liksom på primeportal där Thord fina bilder på en PBV 401 finns att tillgå.

Ingvar
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Sorry att jag inte har följt med på alla fina Pansar byggen som läggs upp på detta forum, den enda ursäkt jag har är att jag är en inbiten flygplansbyggare och då blir man ju lite fokuserad på just den biten, (lovar bättring på den biten framöver)

Stötte faktiskt på den när jag Googlade på 401:an, sjukt fint extra jobb du gjort på den, den kommer att bli en förebild för mitt bygge, har sparat ned alla bilder på den i min bildmapp för Pbv 401

Jag ska heller inte glömma bort Eriks fina 401:a som även den kommer att vara en bra referens.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Björn Eriksson

Här är ett litet fotobevis att jag inte bara sitter vid datorn och skriver, utan att jag faktiskt även jobbar på båda modellerna om än inte så fort, 95% av det som ligger på arbetsbordet är färdigrensat och putsat.

Bild
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala

Björn Eriksson

Fråga till Ingvar och Erik G!

Har ni använt er av SKIF:s vagnsinredning rakt av eller har ni modefierat något?
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala

easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Hej Björn. Ditt pbv 401 bygge följer jag med stort intresse, sen väcks minnen från lumpen på I 21 i Sollefteå till liv. Kul!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Björn Eriksson

Tack Henrik!

Då har ju du stenkoll på 401:an!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala

Björn Eriksson

Hej Ingvar!

Har nu kollat upp Thords exelenta bilder på primeportal av 401:an. Mycket göttis var det där, Har då en liten fråga till dig eller annan bevandrad i 401:an, och det är vad jag antar är den stora motorluckan, hade alla Svenska vagnar samma typ av motorlucka? har ju sett att du modefierade den på din modell Ingvar!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala

Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Björn Eriksson skrev:Fråga till Ingvar och Erik G!

Har ni använt er av SKIF:s vagnsinredning rakt av eller har ni modefierat något?
Jag kan inte svara för Erik, men min 401a är så att säga helt tom på insidan.
Björn Eriksson skrev:Hej Ingvar!

Har nu kollat upp Thords exelenta bilder på primeportal av 401:an. Mycket göttis var det där, Har då en liten fråga till dig eller annan bevandrad i 401:an, och det är vad jag antar är den stora motorluckan, hade alla Svenska vagnar samma typ av motorlucka? har ju sett att du modefierade den på din modell Ingvar!
Jag har inte sett alla MT-LB vi köpte, men jag har inte sett en enda svensk MT-LB som har den diagonala förstärkningen på motorluckan. MT-LB byggdes i olika fabriker så skillnader förekommer. Dessutom lär det inte finnas några exakta mått på en MT-LB. Det verkar som om det mesta är grovsmide. Någon berättade för mig att man byggde ett nytt värmepaket till våra 401or. Man mätte noggrant i en vagn och byggde sedan värmepaketen. Dom passade dock bara i den vagn man mätt på.

Ja Thord är en stjärna, hans bilder har hjälpt mig många gånger.

Ingvar
Björn Eriksson

Dags för montering, lägga på primer och färg på dessa delar nu!

Bild
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala

Skriv svar