Just det, ja! Ska se om jag kan fixa till en sådan. Bra att du påminde mig.Stefan Sjöberg skrev:Ska man vara petig, så är styrspaken inte helt korrekt. Vad jag vet så borde det vara den klassiskt brittiska med "kringla".
Bra att den ska till Skåne! Det ser jag fram emot
J 28B Vampire, Special Hobby 1/72 - Klar!
-
- Kontakt:
Re: J 28B Vampire, Special Hobby 1/72
Hmmm... Kan bli ett blodigt och brutalt år på 1/72-borden på C4...
Ser avgjort bättre ut än den jag bankade fram ur en av Jesses mexikanska fulpressningar av Hellers gamla byggsats... Som tur är så har jag andra äss i rockärmen till den klassen
!
Nostyngd: spelar ingen roll hur mycket man petar in i en Vampire - det behövs ändå alltid mer
!
Vi ses i Malmö!
Hälsningar
Magnus
Ser avgjort bättre ut än den jag bankade fram ur en av Jesses mexikanska fulpressningar av Hellers gamla byggsats... Som tur är så har jag andra äss i rockärmen till den klassen

Nostyngd: spelar ingen roll hur mycket man petar in i en Vampire - det behövs ändå alltid mer

Vi ses i Malmö!
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:

Alla ska med
!
M

M
-
- Kontakt:
Hehe! Vilket bord det blir!magnusf skrev:Alla ska med!
M

Här kommer några ordentliga bilder på den nyköpingska blodsugaren i färdigt skick.

Försiktigt vädrad med en gnutta torrpastell och - premiär - Derwent silverpennor. Funkade helt okej, faktiskt. Plus lite oljefärg på undersidan för att simulera ...ja, olja. Naturtroget skareva!

Som synes är den inte särskilt övervädrad, i synnerhet inte med mina mått mätt. Försökte få till en rätt mild solblekt effekt, som jag blev rätt nöjd med.

Det var rätt skönt att bygga 1/72 igen, faktiskt. Allt är så skönt litet och hanterbart!
Re: J 28B Vampire, Special Hobby 1/72 - Klar!
Den där blev riktigt fin! Precis lagom vädrad och så är det lite kul med en F11-maskin, det fanns inte direkt flockvis av dem!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Stefan Sjöberg
Mycket fin Vampyr! Tycker att luftintagen ser helt OK ut, faktiskt. Inte uppenbart tokiga, åtminstone. Eller har du ändrat dem lite?
Snyggt blev det i vilket fall som helst.
/Stefan
Snyggt blev det i vilket fall som helst.
/Stefan
-
- Kontakt:
Tack Magnus och Stefan! Jo, jag har karvat lite på intagen, så de blev något bättre. Helhetsintrycket med dem är helt okej, tycker jag, problemet är inte enormt.
Grymt snygg Vampyr!
Hur gjorde du för att vädra med torrpastell?
Hur gjorde du för att vädra med torrpastell?
-
- Kontakt:
Tack! Nu har jag inte jobbat så mycket med det just på den här. Men annars använder jag torrpastellkritor (inte att förväxla med fetpastell som man målade med i skolan) som finns i konstnärshandeln. Jag brukar använda tre färger, svart, gråbrun och roströd beroende på vad jag vill åstadkomma.
Jag drar några tjocka streck på en pappskiva och använder sedan bomullspinnar, ibland även fingrarna (men försiktigt) för att skapa effekt av rök och nedsmutsning. Om man löser upp bomullen på pinnen något, kan man få mer utspridd diffus smuts, en ny pinne ger mer tydliga streck. Men det är bara att träna, och det är ingen risk om man gör fel, eftersom det går att tvätta bort med vatten.
Jag drar några tjocka streck på en pappskiva och använder sedan bomullspinnar, ibland även fingrarna (men försiktigt) för att skapa effekt av rök och nedsmutsning. Om man löser upp bomullen på pinnen något, kan man få mer utspridd diffus smuts, en ny pinne ger mer tydliga streck. Men det är bara att träna, och det är ingen risk om man gör fel, eftersom det går att tvätta bort med vatten.