En SBD-3 Dauntless på bordet 1/48
Re: Devastating devastator i 1/48 GWH
Eldanke Commander! tackar för kommentaren! jo den kommer nog bli helt ok, hoppas inget oförutsagt händer.
Nåväl, Det händer lite i lackboxen. Har varit lite slarvig med uppdateringarna, men det är för att det är så kul att bygga, så man "hinner" inte riktigt med att uppdatera 
Hur som helst, nu har Devastatorn fått lite färg på sig...och en och annan märkning.
Mitt med detta så är det dags att renovera sprutan lite, den har gått länge (6 månader) med vanligt underhåll. Det är dags att byta packningar,lager och nål så det blir nytt och fint.

Hur som helst, nu har Devastatorn fått lite färg på sig...och en och annan märkning.

Mitt med detta så är det dags att renovera sprutan lite, den har gått länge (6 månader) med vanligt underhåll. Det är dags att byta packningar,lager och nål så det blir nytt och fint.

Suveränt snyggt! Så ska det se ut! Nyanserna ser ut att sitta som en yxa i en bondrygg
Lysande bygge!
/A

/A
-
- Namn: Johan Elvin

Skitsnyggt. Du har verkligen fångat den rätta känslan för en sliten navy bird.
/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Supersnyggt bäste Herr H. Hatten av! ( Undrar vad som ska tas av vid nästa bildserie, nu när hatten redan är borta??? ) Hahahahaha

-
Härligt med alla subtila blekta nyanser och chippningen.
Du har lyckats bleka ned dekalerna bra också.
Hatten av!
Uffe
Du har lyckats bleka ned dekalerna bra också.
Hatten av!
Uffe
Tackar som ödmjukast för kommentarerna. Ytan blev över förväntan bra faktiskt. Nu är det bara lite på undersidan kvar och en slutgiltigt finish, sen är den klar!
Dagens WTF 2 är att när jag skulle välja alternativ 2 med 2 st brandbomber istället för 250kg bomberna så visade det sig att GWH endast skickar med 1 brandbomb.
Vafan liksom..Det är ju inte så vanligt med Brandbomber och då ska det skita sig. Nåväl jag får köra med vanliga smällare istället.
Dagens WTF 2 är att när jag skulle välja alternativ 2 med 2 st brandbomber istället för 250kg bomberna så visade det sig att GWH endast skickar med 1 brandbomb.
Vafan liksom..Det är ju inte så vanligt med Brandbomber och då ska det skita sig. Nåväl jag får köra med vanliga smällare istället.
Tjo! Nu blev Devastatorn klar. Detta var en riktigt fin modell trots bristande beskrivning och avsaknaden av vissa delar. Kul att skruva ihop och måla. Detta fick nu upp min ånga att bygga en lillebror till Devastator,En SBD Dauntless. Följer samma tema med blå och ljust underede.Hur som helst så kommer här lite bilder på min TBD-1. Samt att propellern vid fototillfället sitter åt fel håll. Vilket nu är fixat.. Jag är kass på fota men jag lär mig sakta men säkert. 

Lika bra att fortsätta med en SBD Dauntless från Accurate Minatures, givetvis i 1/48

Lika bra att fortsätta med en SBD Dauntless från Accurate Minatures, givetvis i 1/48

Re: TBD-1 Devastator 1/48 GWH klar..En SBD på G
Så himla snygg. Riktigt snygg look på vingar, rundlar och huv... ja, på allt egentligen.
Re: TBD-1 Devastator 1/48 GWH klar..En SBD på G
Ja Helloween!...Då håller vi på med cockpit i Dauntless:en, Accurate Minatures är lite latjo med sin byggbeskrivning. Jag kommer inte överens med dem. Alltså en kass bild vad delarna heter och sen en massa mumbo jumbo text om hur man ska göra. Hur som helst så är det på G att stänga igen kontoret åt piloten och skytten. På denna Dauntless blir det nog öppen huv för ovanlighetens skull..
Tjo!

Tjo!