Bismarck 1:200 med trädäck osv. Första bygget!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: Bismarck 1:200 med trädäck osv. Första bygget!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Härligt att se att du håller igång bygget!
Uffe
Jesper Nilsson
Namn: Jesper Nilsson

Inlägg av Jesper Nilsson »

Snussugen skrev:Bilderna är inte direkt dåliga, bara pyttesmå... och klickar man på dem så blir det ingen förstoring, om man nu inte känner för att ladda ner dem en och en. Ser ingen poäng med det. Vore det inte bättre med Photobucket?
Ordnat! Blev mycket bättre!
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Toppen! Nu ser man saker och ting! :D

Älskar Bismarck. Jag är inte särskilt förtjust i att bygga båtar själv, eller båtar i största allmänhet... men Bismarck är något speciellt.
Live & let dry.
Jesper Nilsson

Ulf Lundberg skrev:Härligt att se att du håller igång bygget!
Uffe
Ja, det flyter på bra tycker jag. Man lär sig något nytt varje dag. Planerar redan nästa bygge! :D
Snussugen skrev:Toppen! Nu ser man saker och ting! :D

Älskar Bismarck. Jag är inte särskilt förtjust i att bygga båtar själv, eller båtar i största allmänhet... men Bismarck är något speciellt.
Japp nu ser man ju nästan vad det är på bilderna! :D Ja Bismarck är verkligen nåt speciellt, helt fantastisk! Har byggt Yamato förr men det blev bara skit av det, så det räknas inte ens! :lol:
Jesper Nilsson

Nu har det hänt lite igen! Började med att skära bort lite för att få dit lite fotoets: Bild
Målade svart bakom spjällen och på plasten. Den mörkgråa färgen som skorstenen är målad i hade jag tänkt ha först, men insåg snabbt att den var för mörk. Bild
Väldigt mycket fotoetsande på just skorstenen, har fått måla den i omgångar för att få färg överallt. Bild
Bild
Bild
Färdigmålat!
Bild
Bild
Bild
Testade att sätta den på plats, såg riktigt fint ut! Bubblorna på trädäcket ska ordnas.
Bild
Bild
Bild
Sedan gjorde jag antennerna:
Bild
Bild
Färdigt resultat! :D
Bild
Bild
Bild
Bild

Fortsättning följer! :)
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Pillrigt värre! Ser bra ut!

Jag är så glad att jag skyr fotoets som pesten.. slipper allt det där trasslet! :D
Live & let dry.
Jesper Nilsson

Snussugen skrev:Pillrigt värre! Ser bra ut!

Jag är så glad att jag skyr fotoets som pesten.. slipper allt det där trasslet! :D
Tycker faktiskt nästan att fotoetset är det roligaste! :D Förutom när det krånglar, ibland är det så väldigt små delar så man vill bara ge upp. Några gånger har jag struntat i vissa grejer som varit så smått att det inte ens syns och att man riskerar att det bara blir massor med kladd från limmet.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt etsjobb!
Hatten av.
Relingen på en av plattformarna på skorsten sitter lite snett. Borde gå att bocka rakt utan att lossa hela relingen.

Uffe
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Imponerande arbete med etset, Jesper. Riktigt fint bygge så här långt. Det är häftigt med dessa stora fartyg.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Jesper Nilsson

Tackar och bockar!

Uffe: Jag vet, det är riktigt störande det där. Har pillat med det länge men får inte riktigt till det, kanske gör ett till försök. :)
Skriv svar