Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Helt ok att låta saker vara Mal. :)

/Fredrik
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Hehe.....

Jo sant, låta vissa saker i fokus, men den vajern är easy peasy fixa, men ine omöjligt att jag fixar den ;)

Japp lite gjort häromdan, kärrans motor påbörjats.....
ca 20 delar på denna pyttelilla saken haha....

Viss fubderade på tändkablar men skippar der då motorhuven kommer hållas stängd

Bild

Har jag sagt vad för situation på diot.....

Det ska vara scramble mode....

har dock inte fått mina paket än m verlinden figurer o pryttlar...
men har sysselsättning ändå framöver lol....

Min andra bil jag bygger nånnsin :).... ska bli kul..

peta gärna in m info på färger på motor, chassit, gissar gloss svart mm men fyll gärna i skulle uppskattas mkt.

/Mal
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag har tyvärr ingen koll på informationen du eftersöker Mal men jag tycker mycket om ditt bygge! FW:n är grym och det ska bli kul att följa dioramabygget!

Hälsningar

Magnus
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Magnus.

det löser sig framåt, men har kvalificerad gissning att det är blanksvart..... samt motor med alukåpa, filtret vitt, fördelar locket brunt osv....

la ut frågan på LSP med så vi får se, eller om nån fordonsbyggare hittar frågan här :)

Lite mera gjort, mkt mkt gjutskägg o mkt putsande blir det o der är galet med delar lol.....

mkt torrpassande, endast torrpassay motorn, lika bra då iom fjutmärken, skähg mm så gissar jag oroblem m passformen om man unte tar itu med det på engång.....

Jodå vi ska få ihop en bil av detta :)
Bild

Det kommer putsas mer på chassit.....ojämt som stryk i gjutningen...hehe

Kommer putsa lite till, scratchat ett litet rör med drån nåt vad det nu är ;)
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

More things done....

Japp lite mera fipplande....

Några delar är rätt kassa i modellen, en del trasiga tom, såere med beggat ibland, samt dåliga, så Mals Way better, scratchar nya, men det ingår ;)....
Bild
Bild

/Mal
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Hej Mal,

Ville bara kommentera och säga att du verkligen visar många olika styrkor med det här bygget. Byggande, scratch, diorama, målning och vädring - verkligen hela paketet. Ursnyggt.

Ser fram emot att följa bygget av fordonet också :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Sven....

Förbaskat kul bara, e nybörjare på mkt, har som sagt bara hållt på i två år, innan des ett uppehåll på 19-20år då m pensel endast visste inte ens vad en wash är,

So Still Learning så att säga, har ju hänt galet mkt på dem åren, material, tekniker mm lol, så mkt att ta igen....har ju bara byggt 12st (FW190an är min 12e)

Men har galet kul på vägen samtidigt som man lär sig ett o annat om kärror.
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Ja bilen ja....

Vad ska man säga, manualen är jul lite tveksamt lol, ska man göra samma moment två gånger lol....6 och 8 e likadana men olika vinklar haha...

Bild

Bild

Som jag sagt innan, bygger OOB och de flesta modeller jag har i lagret är begagnade obrutna förpackningar, men då kan det se ut så här med, trasiga redan på gjutstammen....

Bild
Jaja

Mals Way Better, cratching time hehe....
En u balk..
Bild

Ett skruvmejselskaft, varmvatten o skurit av ena balkens sida senare, L form...Goode Enough For Me...
Bild

På Plats...
Bild

Avgasröret på ljuddämparen går fetbort.....den gillar jag inte, japp lika bra o göra en egen då ärn o gnälla....så man blir nöjd istället like soo...
Bild
Bild

Torrpassat allt...motorn är inte ditlimmad än, börjar närma sig målning eventuellt, men ska montera mer, snart kaross dags...

Edit, oroa er inte, det där lite restslipdammet kommer vara borta i tid innan färg...
Bild

/Mal
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Mera pillande....

Motorhuven monterad, den är bara torrpassad på chassit.....

Mkt nkt delar ävem trasiga såna, men men inget aom hindrar mig, bara göra nya....sätter mig på prov verkligen, men ska fan fixa denna kärra lol....o det m mkt kul på vägen....

Japp grillen jag valde är utan canvas, gillar mercedec looken mer, samr nätet kommer poppa ut fint då....

Bild

Det går göra massa options, men denna föll jag för....

Öppen men rutor på sidorna mm....det valet gör att jag inte lämnar nåt år slumpen i dem heller då allt kommer synas, samt skit, lera, löv mm kommer vara där i....

Bild

/Mal
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Mycket snyggt plan.. Blir intressant att se hela kompositionen när allt hamnar samman :) Också en mycket snyggt sliten och vädrad skärmatta :D

Kommer följa detta bygge med intresse!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar