LAV III

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson

Re: LAV III

Inlägg av Robin Nilsson »

Det ser ut som om det är något som lyfter upp den övre (resin)-delen av karossen. Är den helt rak (så att inte hyllan på undre karossen tvingar upp den om framänden av resinet är för smalt) ? Är den helt rak eller lyfter den ytterändarna?
Jag skulle nog försöka hissa upp bakänden av resin-delen en aning.
Har du kollat om AFV's och Trumpeters bakre plåt (bakgaveln) är lika höga?? Det skulle kunna vara så att resinet är anpassat för den ena tillverkarens modell ....
/ Robin
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Resinkonverteringen är anpassad till AFV Clubs modell, men det var visst blivit lite krympning eller nå't i det här fallet.

Återigen kul att du ger dig på det här bygget, Göran, gillar LAV III skarpt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

@Sven: Kul att höra att fler än jag gillar LAV:en. :D
Egentligen ville jag ge mig på LAV III LORIT, men den konverteringen är mer omfattande så jag tänkte att jag skulle bygga den här först för att få erfarenheter till LORIT-bygget. Dock, den här kommer att bli mer färgglad medan LORIT:en å andra sidan får mer last och antenner.

@Robin: Ja, den är helt rak. Det förvånade mig storligen, jag har aldrig stött på en resinkaross som varit helt rak förut. Bilderna luras något eftersom underdelen i plast flexar. Glipan i nosen finns däremot där, men den beror på AFV Club!
Det finns några trådar på Missing Links som tyder på att andra har samma erfarenhet, den är något för kort i bakändan och tittar man på Real Models eget demobygge så har de limmat plastremsor undertill för att höja upp. Det vore enkelt om inte en nosplatta skulle dit, men jag misstänker att det får bli en svagt kilformad distansbit. I värsta fall blir det till att kapa nosplattan och förstora den. Hur som helst så har jag börjat limma dit plastremsor. Det kommer nog att bli mycket torrpassande allt eftersom jag bygger upp distansen.
/G
Skriv svar