Vignette, Polsk wz.34

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Kalle M
Namn: Kalle Malinen

Re: Vignette, Polsk wz.34

Inlägg av Kalle M »

Jag röstar på officeren, med mössa/hatt. Det kan vara för att jag tycker att det är så vansinnigt sorgligt med en döende soldat men fördelarna är ändå:

- Basen känns ljus, somrig och liksom... oskuldsfull. (Så oskuldsfull den nu kan vara med en pansarbil mitt på.) Då passar en livs levande figur bättre.
- Stilig bil + stilig officer = måste väl vara rätt?
- Och så höjden: Två litet högre objekt/figurer som kompletterar och spelar med varandra. Å andra sidan skulle då kanske den liggande soldaten skapa spänning. Men jag röstar ändå på officeren.
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Tack för din motivering och röst Kalle :) Är lite inne på samma spår.. Avvaktar och ser om några mer röster dyker upp.. 1 - 0 just nu till officer med hatt ;)

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Är han döende? Jag tyckte mest att han såg ut att ligga på marken och peka. Oavsett detta håller jag med Kalle och hans tankar.

Mvh
Fredrik
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tack för rösten på officeren Fredrik.. Antar att jag kör på honom.. Bygger den liggande gubben med och ser om det blir för "crowded" eller ej.. ;)

Han är inte döende utan kör sin Star Wars Hoth Luke gest "...Ben...Beeeen" :D

//Micke
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Håller också på officeren, känns mer som "övning" före kriget på det viset. Instämmer i övriga argument ovan.

Om du får plats så kan det bli en rolig tvist på vignetten med en officer som leder en övning och soldaten som försöker spela med i "kriget" så gott det går.
Vet inte om polska officerare hade någon markering för stridsdomare ?
/ Robin
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Återkommer med lite bilder när allt är byggt, målat o klart :)

Tack för kommentarerna!

Mvh Micke
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan igen!

Har pysslat lite med detta projekt (man får hoppa lite fram och åter mellan projekten). Den lilla bilen har fått sin första dust med färg. Ingen vädring ännu. Skall lägga på ett par lager till. Figuren är bara primad (inte mkt att se) och blir målad när andan (armen) faller på! Ett träd har kommit till :lol:

Kommentarer är naturligtvis uppskattade! ;)

Mvh Micke

Bild

Bild

Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Det måste bara finnas en Fiat gömd under den där söta lilla tingesten, kan det vara så? Ser att du är i min favoritfas: precis när man börja kunna skönja slutresultatet men har en del detaljeringsmålning kvar som skärper till intrycket. Du förfasades i början av bygget men jag tycker den ser riktigt fin ut. Kanske ska ta å få fatt i en sådan där liten polsk sak...
Stellan Schroeder Englund
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tack för kommentaren Stellan..

och visst är den gullig :D Angående märket så verkar den vara en 100% Polsk produkt, kanske en oäkting till Fiat vem vet?! :)
En länk till lite mer info:

Kod: Markera allt

http://derela.republika.pl/wz34.htm
Angående min förfasning så berodde det mer på att inte en del passade när den byggdes, men nu börjar jag tycka om den lilla saken!!
Och du har rätt Stellan, det är nu det riktigt roliga börjar!!

Mvh Micke
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Chassiet är ursprungligen Franskt (Citroen-Kegresse), det var ursprungligen halvbandvagnar.
Karossen är Polsk.
Denna versionen av WZ 34 hade en drivaxel från en (Polsk) Fiat 618 samt motor från en (Italiensk) Fiat 108.

Öken-Erik

CU@C4
Skriv svar