Strv m/39 klar..
Re: Strv m/39 klar..
Den här gillar jag mycket Erik och förebilden lyfter ju det hela också!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Kul att se den klar, Erik!
Gillar vinterkamouflaget, snyggt slitage du fått till.
Gillar vinterkamouflaget, snyggt slitage du fått till.
Oerhört bra! Snyggt chippad.
Tackar för de glada tillropen!
Vilken av hobby boss toldis bör man köpa om men vill upprepa din fina lilla tank Erik? De har ju tre olika versioner av kitet nu.
Jakob
Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Jag har utgått från Toldi I. Jag tror den är närmast den ursprungliga L60-designen som Strv m/38 och Strv m/39 är baserade på. I de andra fallen verkar det som att man får bygga om i princip hela tornet för att göra det till ett m/39-torn.
Ok, Tack! Bra att veta. Man blir ju väldigt sugen att prova ett liknande bygge nu när man sett ditt.
Jakob
Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Bara som ett litet sidospår: jag köpte Toldi II här om dagen, och tornet är identisk med Toldi I förutom att det inte har upphöjningen på den lutande delen av torntaket strax bakom manteln (vilket m/38 också saknade). Därmed är det tornet lättare att använda om man skall bygga en Strv m/38 MEN då saknas det istället delar som man behöver till frontpansrat (tex strålkastardelarna). Det är nog lättare att ta bort vissa detaljer fråm tornet, än att scratcha de delar som behövs till frontpansrat.
Eftersom jag behövde extra bärhjul som reservhjul till mina tänkta projekt, så köpte jag Toldi II, så har jag det tornet till något m/38 bygge i framtiden
Eftersom jag behövde extra bärhjul som reservhjul till mina tänkta projekt, så köpte jag Toldi II, så har jag det tornet till något m/38 bygge i framtiden

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Trodde Toldi IIan hade en låda bak på tornet. Men den kanske kommer som en separat del?
Huset för mittenstrålkastaren vill man nog ha både för m/38 och m/39, även om man måste snickra en del i det senare fallet. Så jag tror att för de vagnarna är nog Toldi I bäst.
För m/40 kanske Toldi II är bättre då den har en helt platt plåt i fronten? Nu måste man kanske lägga på plasticard där i alla fall, så det kanske inte spelar någon roll?
Huset för mittenstrålkastaren vill man nog ha både för m/38 och m/39, även om man måste snickra en del i det senare fallet. Så jag tror att för de vagnarna är nog Toldi I bäst.
För m/40 kanske Toldi II är bättre då den har en helt platt plåt i fronten? Nu måste man kanske lägga på plasticard där i alla fall, så det kanske inte spelar någon roll?