Årets första, D.H Mosquito J 30

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: Årets första, D.H Mosquito J 30

Inlägg av Nicklas Karlén »

jfall skrev:Vad använde du färger när du målade, när jag byggde min j30 i 1/72 blev den alldeles för mörk i färgerna.

Jakob
Den är grundad med Tamiya grå primer i sprayburk (jag verkligen älskar denna primer). En liten preshade med svart och sedan är det grå XF-83 och grön Tamiya sprayburk AS-9 som jag har dekanterat och kört igenom färgsprutan. Mattlackad med Valejo mattlack.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Robert A

Inlägg av Robert A »

Snyggt bygge, inte insatt i svenska mosquiton men varför den konstiga nosen?
TuveB

Inlägg av TuveB »

Robert A skrev:Snyggt bygge, inte insatt i svenska mosquiton men varför den konstiga nosen?
Radarn satt i nosen, därav utseendet.
Robert A

Inlägg av Robert A »

Aha lite som amerikanska black widow..
TuveB

Inlägg av TuveB »

Jepp.
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Riktigt fin J 30, Nicklas!
Hur grejar du vingens strålkastare, en bit klarplast eller nåt mer avancerat?

Har skaffat allt som behövs för ett likadant bygge i 1/72, kanske dags att sätta igång... :)
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Oj, vilken tjusig!

Jag såg att det är svårt att se hur småtexterna mer i detalj ska sitta i instruktionen. Delvis beror det på att jag skriver ut de svartvita instruktionern på min egna laserskrivare (och det är inte värsta industriprintern direkt) men jag tror också att jag får biffa till texten. Det blir för plåttrigt att göra det i rätt skala.

Jag tycker 2:a div läderlapp på luckan ser oroande stor ut. Jag vill minnas att jag tog samma storlek som Wingman, men även att jag provade på modellen. Eller var det bara 1/72...? : / Kanske får bli en korrigering.

Den gula blev aningens mörk. Lite irriterande då det är samma kulörnummer som tidiagre och då har det blivit lite ljusare. Har du några åsikter om det Niklas?

/Robert
Skriv svar