MiG-19 med nya nitar.
Re: MiG-19 med nya nitar.
Härligt med struktur mellan panellinjerna. Vilket slit!
Stellan Schroeder Englund
-
- Namn: Kalle Nordlund
Tack Stellan! Ja det ska bli riktigt trevligt när man kan börja bygga
Blev tvungen att slipa och spackla hela nospartiet på bägge kroppshalvor eftersom resultatet inte blev bra. Ska göra om det idag.

-
Har lyckats få ena kroppshalvan nästan klar och nu börjar man ana hur det kommer att bli. Det var ett rent h-vete att få till de raka nitraderna på nospartiet och efter ett par gånger med spackel och slip valde jag att använda 1,5 mm maskeringstape som mall. Resultatet blev helt ok även om jag inte blev 100% nöjd.

Aa. det är ruskigt snyggt med nitar! Jag beundrar ditt arbete Kalle!
-
- Namn: Nikolaj
Phantastic job on rivetting!!!
Which tool are you using?
-
Respekt för allt det där jobbet!
Bra vart det också.
Janne Nilsson
Bra vart det också.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
Thank's! I'm using Rosie the riveter by Petr Dousek.VolshebNik skrev:Phantastic job on rivetting!!!
Tack Janne!Janne Nilsson skrev:Respekt för allt det där jobbet!
Bra vart det också.
Janne Nilsson
-
- Namn: Nikolaj
Had a look at the riveters. Looks like it does really point-like, not "short line"-like rivets. That's cool!
I also wonder if you face the other problem. After rivetting the plastic around rivet is slightly going up, and looks like small volcano. I have to sand it a little. But then you have to wash it pretty well and may redo some rivets with the needle. Do you face the same issue?
I also wonder if you face the other problem. After rivetting the plastic around rivet is slightly going up, and looks like small volcano. I have to sand it a little. But then you have to wash it pretty well and may redo some rivets with the needle. Do you face the same issue?
-
The rivets are really point-like. The same "volcanos" appear with this riveter but the rivets are so deep that they are not affected by light sanding. The wash appears to work fine although I´ve sanded everything after riveting. You should try this tool. His email is ped@email.czVolshebNik skrev:Had a look at the riveters. Looks like it does really point-like, not "short line"-like rivets. That's cool!
-
Hej hopp!
Måste få undan lite projekt från byggbordet så att jag får plats med allt annat.
Har målat MiG:en ikväll. Resultatet får ni på bilderna nedan. Som sagt ska det bli en kärra från Tjeckoslovakien. Dekalerna trillar kanske på under morgondagen. Måste även detaljmåla, limma fast ena kanonen som gick av, fixa med hjul och luckor, laga bälten till stolen m.m.

Måste få undan lite projekt från byggbordet så att jag får plats med allt annat.
Har målat MiG:en ikväll. Resultatet får ni på bilderna nedan. Som sagt ska det bli en kärra från Tjeckoslovakien. Dekalerna trillar kanske på under morgondagen. Måste även detaljmåla, limma fast ena kanonen som gick av, fixa med hjul och luckor, laga bälten till stolen m.m.