Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Javisst är det så Stellan. Tryckskrovet kommer inte vara speciellt synbart, men det kommer bli effektfullt i helheten. Nu är alla 3 resinbitar klara, nu ska dom morphas fast med ytterskrovet.
Hej!
Imponerande bygge.Gillar verklign tryckskrovsdelarna. Blev rätt sugen om jag fårsäga det. En stilla undran dock. Jag har för mig att jag läst på flera stälen att tryckskrovet mm var målat i vanlig rostskyddsfärg, alltså den rödaktiga blymönjan och inte grått. Hur är det med det?
Fint arbete hur som helst!
Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Jo, normalt tror jag att innerskrovet var målat i nån brunröd rostskyddsfärg. Att jag valde grå är för att jag tycker det ser trevligare ut och att det får en annan sort effekt på bygget. Men helt korrekt så var det nog rött rostskydd.
Jaha,det har varit mycket att göra på annat håll. Men det har tillkommit nya "skott" mellan det breda vattenutkastet. I morgon ska jag måla insidan och sen slå ihop skrovet!.
Jaha, Nu har jag alcladdat "Real Steel" och sedan toppat lite med german grey. Utöver det så har skrovsidorna fått lite rost på sig också. Jag tycker tryckskrovet blir en effektfull grej trots att man döljer det till 95%. När man tittar genom hålen så ser man faktiskt ganska mycket.
Så här blir det.
Är det dags att öppna alla hålen i däcket nu ?
Har du öppnat alla hålen i sidan så måste du nästan öppna hålen i däcket, de har nämligen samma syfte, se till att det inte blir luftfickor kvar när man dyker. För att släppa ut vattnet när man går upp till ytan så räcker det med hålen i sidan. Många hål för att man vill att det ska gå fort att dyka (livsviktigt för en u-båt ...)
/ Robin
Jag älskar arbete, jag kan titta på i timmar när andra sliter