Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
kyrkis skrev:En liten aptitretare!
35539 fotot taget på Gotland 1997. Som synes på byttes noskonen ut men teknikerna på F10 höll den i samma skick som från början.
Notera också att flottiljsiffran är röd. Den har också den senare varianten av div- och stn.kompsmärken på fenan. Dom gå att hitta på Zots dekalark för draken, om jag inte minns fel. Notera också att den har bara balkar för attackraketer under vingarna.
Fotot taget av Tor Karlsson
Janne,
Om du inte har Zots dekalark med den senare varianten av div- och stn.kompsmärken sa har jag hemmagjorda dekaler jag kan sanda till dig FOC (free of charge). De ar inte lika bra som box dekalerna men gar att anvanda.
J35F bar inga rb 24 under luftintagen, det var enbart J som gjorde det. Däremot moddades finska FS till att kunna bära rb 24 under luftintagen.
Om du ska ha rb 24 under vingarna så tänk på att det ska vara en annan balk kallad S5+utskjutningskena.
Anders_Isaksson skrev:Härligt med en J35!
Skulle gärna köra vidare med min egen om jag bara kunde bestämma mig för gråttpågrått eller grönblå målning... alla dessa beslut.
Antar att det blir Lifecolor även på denna?
Enkelt, en av varje...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
JO jag har Zots deklarena men de är tänkta för en annan Draken (35566)
JAg har 4 drakar planerade, den jag håller på med nu, 35539, sedan en grön-blå 35566, sedan en konvertering till en J35B med Viggen kammo och slutligen en finsk Draken.
Grön/blå drakar från 2 div hade inte dom nyare div/stn.kompmärkena. Dom behöll dom gamla vita silhuetterna av dödskallen med top hatten på vä sida och vildsvinet på hö sida.
Om nu inte 35566 är ett undantag, men det tror jag inte, den hamnade väl rätt tidigt, i början på 90-talet i malpåse på Säve.
Grön/blå drakar från 2 div hade inte dom nyare div/stn.kompmärkena. Dom behöll dom gamla vita silhuetterna av dödskallen med top hatten på vä sida och vildsvinet på hö sida.
Om nu inte 35566 är ett undantag, men det tror jag inte, den hamnade väl rätt tidigt, i början på 90-talet i malpåse på Säve.
Najs najs Janne! Ser ordentligt trevligt ut det där. Med maestros rör blir det ju en helt annat stuk på detaljeringen!
Jag har inte öppnat min Hase Draken än, men gillar Du original cockpiten? Funkar den rätt ur lådan? Den ser riktigt bra ut från bilderna. Jag beställde en Cocke från Aires men känner kanske att det inte behövs endå.
JO, egentligen behövs nog resinkontoret...men blev så dyrt att köpa det till alla Drakarna jag hade så den här fick nöja sig med en resinstol...den är nog ett måste för IAres stolen enn så fin så den lyfter väldigt mycket även om resten e lite trist.