St Nazaire nästa herr Kaleun!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Namn: Andre

Re: St Nazaire nästa herr Kaleun!

Inlägg av Andre B. »

Håller med de andra Henrik, snyggt bygge!

Något jag studsade lite på rörande Revell's modell var "plåten" i framkant ovanpå tornet. Den plåt som omger det främre periskopet. Förmodar att Revell har rätt rörande plåten då "förebilden" står på stranden vid Laboe, inloppet i Kiel. Men jag kan inte direkt minnas att jag sett några bilder på denna plåt på någon riktig ubåt tidigare. Oftast har det ju varit de mer "öppnare ubåtstornen" man sett...

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R

Re: St Nazaire nästa herr Kaleun!

Inlägg av Henrik R »

Bra iaktagelse Andre B, Jag tror det är lite si sådär med den plåten. Men på U-1009(VIIC/41) finns den där iaf.

Bild

Bild
Skriv svar